Ananász: megéri nyáron fogyasztani!

Ananászt nemcsak azért érdemes fogyasztanunk, mert az egyik legfinomabb trópusi gyümölcs, hanem azért is, mert számos pozitív hatást gyakorol szervezetünkre.

Kíváló C-vitamin forrás

Már egy csésze ananász fedezi az ajánlott napi C-vitaminszükségletünk több mint 100 százalékát. Hogy ez miért is fontos? Azon kívül, hogy a C-vitamin fokozza immunrendszerünk működését és szembeszáll a testünket megtámadó kórokozókkal, antioxidáns hatásának köszönhetően védi a sejtjeinket a korai öregedéstől, valamint felveszi a harcot a rákkeltő anyagok káros hatásaival szemben is. Ráadásul egy tanulmány szerint a rendszeresen testedzők, akik nem visznek be szervezetükbe elég C-vitamint, 25 százalékkal kevesebb kalóriát tudnak elégetni edzésük során. 

Nagy divat lett a különböző gyümölcslevek otthoni facsarása és fogyasztása, az üzletházakban is sokszor találkozhatunk "lébárokkal". A facsarás szerelmesei szerint ezek az italok könnyen emészthetőek és igen egészségesek. Valóban így van? Érdemesebb ezeket inni a gyümölcsevés helyet? Kattintson!

Támogatja bőrünk egészségét

Az ananász nemcsak C-vitaminban, de mangánban is igen gazdag: egy csésze ananász fedezi az ajánlott napi mangánszükségletünk több mint 75 százalékát. A mangán pedig a C-vitaminnal együtt a kollagéntermelésért felelős, amely pedig mint bőrünk egyik legfontosabb szerkezeti összetevője: megakadályozza az idő előtti ráncosodást és megereszkedést. 

Az ananász kíváló C-vitamin forrás
Az ananász kiváló C-vitamin forrás

A mangán antioxidánsként is funkcionál, amely megvédi a bőrsejteket az UV-fény ártalmaitól, így az ananász fogyasztása nyáron különösen hasznos lehet. 


Segíti az emésztést

Az ananász egy bromelain nevű enzimet is tartalmaz, amely egyrészt gyulladáscsökkentő hatású, enyhíti a különböző ízületi fájdalmakat, másrészt pedig fokozza az emésztést, ugyanis segíti a fehérjék tökéletes lebontását. Megakadályozza továbbá a puffadást és a székrekedést. Ezért is szokták fogyasztását a fogyókúrázóknak is ajánlani.

Forrás: health.com

Az lenne a kérdésem, hogy kb. 4 éve szedek fogamzásgátlót, és minden vasárnap szokott megjönni, tehát most vasárnap is meg fog. Még szerdáig szedem a gyógyszert, viszont már tegnap és ma is volt barnás színű folyásféle, mintha megakarna jönni. Hasam nem fáj meg semmi, a gyógyszert is rendesen szedem, mindig egy időben, nem hagytam ki szemet, max. 1-t az elmúlt 3 hónapban, de akkor is 12 órán belül pótoltam, vagyis 1-2 órán belül. Nem szedtem antibiotikumot, csak C- és E-vitamint, de azt is napközben, hogy a gyógyszerrel ne együtt, mert azt este veszem be. Szóval nem nagyon tudom ezt mire vélni, lehet baj?

Tisztelt Asszonyom! A feleslegben szedett C-vitamin is gátolja a tabletták hatását, mert a CYP3A4 enzim felgyorsításával fokozza a nemi hormonok lebomlását. Amennyiben a C-vitamin elhagyása sem segítene, erősebb ösztrogénhatású tablett...

További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Melegfront

Maximum:
-2, +3 °C
Minimum:
-4, +1 °C

Hazánkban szombaton délelőtt erősen felhős, borult lesz az ég.

Egészséget befolyásoló hatások:
gyenge

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag