5 étel, amely megzavarja a hormonokat

Hormonrendszerünk törékeny egyensúlyát könnyű megzavarni - például az alábbi ételek rendszeres fogyasztásával.

Tejtermékek

A tej és a tejtermékek megzavarhatják a hormonjainkat függetlenül attól, hogy laktózérzékenyek vagyunk-e vagy sem. Gondoljunk csak bele: egy emlősállat tejét visszük be a szervezetünkbe, aminek a testében saját hormonok működnek, majd a tejébe is bekerülnek. Ha rendszeresen fogyasztunk ilyen élelmiszereket, hormonháztartásunk könnyen összezavarodhat.

Cukor

Tévhit vagy van valóságalapja annak az állításnak, hogy a cukor okozza a cukorbetegséget? Részletek itt.

A cukortól megváltozik az úgynevezett szexuál hormonkötő fehérje, az SHBG szintje, pontosabban alacsonyabb lesz tőle. Így nem tudja megkötni a vérben a tesztoszteront és az ösztrogént, ezáltal ezek szintje megemelkedik. Emellett a magas cukorbevitel hozzájárul a túlsúly kialakulásához is, ezáltal fokozza a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

Sztívia

Sokan a cukor egyik egészséges helyettesítőjeként tekintenek a sztíviára , érdemes azonban fenntartásokkal kezelni ezt az elképzelést. Egyelőre nem tisztázott például, hogy milyen hatással van a hormonrendszerre. A Mindbodygreen azt írja, a sztíviát korábban a fogamzásgátlás egyik eszközeként tartották számon. Bár javasolt inkább valamilyen megbízhatóbb módszert keresni erre a célra, azért azt ne felejtsük el, hogy lehetséges, hogy az édesítőszer hatással van a hormonrendszerünkre.

A sztívia hormonrendszerre gyakorolt hatásai egyelőre nem tisztázottak
A sztívia hormonrendszerre gyakorolt hatásai egyelőre nem tisztázottak

Szója

Az ösztrogénhez hasonló a kémiai felépítése, éppen ezért összezavarhatja szervezetünket a szója. Reprodukciós és hormonális problémák egész sorát indíthatja el, amibe beletartozik az abnormális sejtnövekedés, sőt, akár a mellrák is. Ha ez utóbbi állítást fenntartásokkal is kezeljük, akkor legalább annyit fogadjunk el az ezt hangoztató tudósok álláspontjából, hogy a szója kémiai szerkezete révén tényleg megtévesztheti a hormonrendszerünket. Így fordulhat elő többek között az is, hogy testünk azt hiszi, elég magas az ösztrogénszintje. Ezért csökkenti annak termelését, emiatt szép lassan az ovuláció is leállhat.

Vörös húsok

A túl sok vörös hús fogyasztása sem tesz jót, főleg a policisztás ovárium szindrómával ( PCOS ) küzdő nőknek nem. A Massachusetts-i Egyetem kutatóinak egy tanulmánya szerint a vörös húsok rendszeres fogyasztása a cukorfogyasztás kapcsán már említett SHBG-szint csökkenéséhez vezethet.

Forrás: care2.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.