A D-vitamin így védhet a koronavírustól

Nem csak a fertőzéstől óvhat, de a koronavírus miatti halálozás esélyét is jelentősen csökkenti a D-vitamin - állapította meg egy friss kutatás.

A D-vitamin és a koronavírus lehetésges kapcsolatával több cikk is foglalkozott már a közelmúltban. Amerikai kutatók például megállapították, hogy a vitamin hiánya jelentősen fokozza a fertőzés kockázatát , a pótlása pedig képes csökkenteni a vírusos légúti fertőzések veszélyét. Egy másik, frissen publikált tanulmány pedig azt is megállapította, hogy a megfelelő D-vitamin szint a szervezetben csökkentette a betegség okozta tünetek súlyosságát és a halálozási arány is alacsonyabb ebben az esteben.

A D-vitamin-hiány ezért veszélyes A tél végére a magyar lakosság komoly hányadát érinti a napfényvitaminnak is nevezett D-vitamin hiánya. Megfelelő mennyiség híján azonban immunrendszerünk meggyengül, ami akár súlyos következményekkel is járhat. Kattintson a részletekért!

Segíthet a D-vitamin

Az Eurekalert oldalán is közzétett kutatás szerint a Bostoni Egyetem kutatói kórházában kezelt koronavírusos betegek egészségi állapotát és D-vitamin szintjét vetették össze. Összesen 235 betegtől gyűjtöttek vérmintát, majd a betegség lefolyását is feljegyezték náluk. Megfigyelésük szerint azok a 40 évesnél idősebb betegek, akiknél megfelelő D-vitamin-szintet mértek, 51,5 százalékkal kisebb eséllyel haltak meg a fertőzésben, mint azok a betegek, akiknek a szervezetében hiány volt ebből az anyagból. Ezenkívül alacsonyabb volt a gyulladás mértéke és magasabb volt a limfociták (az immunsejtek egyik típusa) szintje is a megfelelő vitaminszint mellett.

A megfelelő D-vitamin szint csökkenti a koronavírus kockázatát. Fotó: Getty Images
A megfelelő D-vitamin szint csökkenti a koronavírus-fertőzés kockázatát. Fotó: Getty Images

A kutatást jegyző Dr. Michael F. Holick a közelmúltban egy olyan tanulmányt is publikált, amely szerint az elegendő mennyiségű D-vitamin 54 százalékkal csökkentheti a koronavírus-fertőzés kockázatát. Szerinte a koronavírus mellett más felső légúti megbetegedéseket okozó vírusok, beleértve az influenza tüneteit is enyhítheti a megfelelő D-vitamin szint.

Aggódnak a nyugdíjasokért, visszahoznák az idősek vásárlási sávját. Az Országos Kereskedelmi szövetség azonban egyelőre még csak kér: azt szeretnék, ha az idősek kerülnék a reggeli és a délutáni csúcsot. Erről bővebben az nlc.hu cikkében olvashatunk!

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.