Még egy érv a kávé mellett

Egy közelmúltban készült kutatás a kávéfogyasztás egy újabb előnyére derített fényt.

Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a mértékletes kávéfogyasztásnak számos jótékony hatása van : egyebek mellett segít a Parkinson-kór, az Alzheimer-kór és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatának csökkentésében, javítja a memóriát és a koncentrációképességet, illetve gyorsítja az anyagcserét. Egy friss kutatás pedig - amelynek eredményeiről az Independent írt - most arra is rámutatott, hogy férfiak esetében a kávé a hallást is védheti.

Csökkenti az időskori hallásvesztés veszélyét

Kiderült, melyik kávé a legegészségesebb - részletek itt .

A madridi Autonomous Egyetem kutatói 36 923 középkorú vagy idősebb nő és férfi kávéfogyasztási szokásait követték nyomon 11 éven keresztül. A résztvevők hallását a vizsgálat kezdetén, és később még további két alkalommal ellenőrizték. Azt találták, hogy azoknál a férfiaknál, akik legalább egy, de legfeljebb 4 és fél csésze kávét isznak meg naponta, 15 százalékkal kisebb a veszélye az időskori hallásvesztésnek, mint azoknál, akik nem kávéznak. A szakemberek szerint ez a kávé antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásának köszönhető. Azt is megállapították továbbá, hogy a hallásra tett pozitív hatás tekintetében nincs különbség aközött, hogy a kávé koffeintartalmú, koffeinmentes , szűrt vagy éppen szűretlen.

A kávéfogyasztásnak számos jótékony hatása ismert.
A kávéfogyasztásnak számos jótékony hatása ismert. Fotó: Getty Images

A kutatók a nemek közti élettani különbségekkel magyarázták, hogy a nőknél miért nem igazolódtak a férfiakéhoz hasonló eredmények. A nők szervezetében a férfiakénál magasabb az ösztrogén hormon szintje, amely természetes módon védi őket az időskori hallásvesztés ellen. Mivel a nők véráramában már eleve nagy mennyiségű hormon kering, a kutatók szerint az étrend hatása "kevésbé lehet releváns".

400 g koffein naponta

A vizsgálatot végző egyik kutató, Dr. Marcos Machado-Fragua ugyanakkor figyelmeztetett: megállapításaik nem indokolják a túlzott mértékű kávéfogyasztást a hallásvesztés kivédése érdekében, főleg azok esetében nem, akiknek a koffeinfogyasztáshoz köthető egészségügyi problémájuk van. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) ajánlása alapján egyébként a felnőtteknek 400 g koffeinnél nem szabadna többet fogyasztaniuk naponta - ez a mennyiség körülbelül négy csésze kávénak felel meg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.