A szőlő így erősíti a bélflóránkat

Mutatjuk, a kutatók szerint mennyi szőlőt kellene enni a jótékony bélbaktériumok és a bélflóra egészsége érdekében.

A szőlő rendszeres fogyasztása számos egészségügyi előnnyel járhat, a többi között erősítheti az immunrendszert, támogathatja a szív- és érrendszeri egészséget és segíthet a vércukorszint szabályozásában is. Egy, a Scientific Reports című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a szőlő a bélrendszer egészségére is pozitív hatással lehet, mivel segíthet növelni a jótékony bélbaktériumok mennyiségét, ami újabb okot ad arra, hogy a szőlőt beépítsük az étrendünkbe. De hány adagot kellene fogyasztani belőle naponta? A Medical Daily cikke szerint kutatók erre is megtalálták a választ.

Szőlővel a mikrobiom egészségéért

A bélrendszerben található mikrobiom, vagy ahogy a köznyelvben jobban elterjedt, a bélflóra egészsége döntő fontosságú az emberi egészség szempontjából, mivel az emésztéstől az immunműködésen és a tápanyagok felszívódásán át olyan kulcsfontosságú tényezőket is befolyásol, mint az elhízás vagy a mentális egészség. A mikrobiomra különböző tápanyagok is hatással lehetnek. A kutatók ezeket vizsgálták, például a szőlőt, és arra voltak kíváncsiak, hogy milyen előnyökkel járhat a bélrendszer jótékony baktériumflórájának növekedése és sokfélesége szempontjából.

szőlő
Nem csak finom, de meglepően egészséges is a szőlő. Fotó: Getty Images

Mennyi szőlőt kellene enni egy nap?

A kutatók 41 egészséges embert követtek nyomon, akik közül csak 29 fő fejezte be a vizsgálatot. A résztvevők között 22 nő és 19 férfi volt. Életkoruk 20,9 és 55,7 év között mozgott, az átlagéletkor 39,8 év volt.

Amikor a résztvevőknek két héten át szőlőt kellett fogyasztaniuk, a bélbaktériumok bizonyos típusai, például a Holdemania spp., csökkentek, míg mások, például a Streptococcus thermophiles, növekedtek. Néhányan még 30 nappal a szőlőfogyasztás abbahagyása után is változásokat mutattak a mikrobiomjukban, ami arra utal, hogy a szőlőfogyasztás hatásai később is jelentkezhetnek.

A tudósok összességében megállapították, hogy napi három adag szőlőt kellene fogyasztanunk az egészséges és kiegyensúlyozott étkezés részeként. Így sokat tehetnénk mikrobiomunkért, illetve általános egészségünkért is.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.