Magas vérnyomást okozhatnak a fájdalomcsillapítók?

Számos vény nélkül kapható fájdalomcsillapító állhat a magas vérnyomás hátterében - mondja Ehud Grossman, a Tel-Aviv-i Egyetem professzora. Márpedig a magas vérnyomás növeli a stroke és a szívroham kialakulásának kockázatát.

Ehud Grossman szerint a magas vérnyomást többféle hatóanyag kiválthatja, s ezzel nemcsak a páciensek, hanem az orvosok egy része sincs tisztában. Ráadásul a magas vérnyomás okainak kutatásában nem veszik figyelembe a fájdalomcsillapítók esetleges negatív hatását - írja a Times of India.

Ráadásul a fájdalomcsillapítók mellett sok olyan gyógyszer van, mint a fogamzásgátlók, az antidepresszánsok és bizonyos típusú antibiotikumok, amelyek a magas vérnyomás kialakulásának hátterében állhatnak.

Ezért a magas vérnyomás diagnosztizáláskor és kezeléskor ezeket a tényezőket az orvosoknak jobban figyelembe kellene venniük - mondja a professzor.

Értékelje a cikket!

Az ekcéma kialakulása

További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+13, +21 °C
Minimum:
+5, +10 °C

Hazánkban hétfon délelőtt délen lesz több napsütés, északon többfelé befelhősödik az ég.

Egészséget befolyásoló hatások:
közepes, erős

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag