A csontokat is erősíti a kávé

Egy új kutatás megállapította, hogy a kávét rendszeresen fogyasztók csontozata erősebb, mint azoké, akik nem élnek ezzel a szenvedéllyel.

A kávé a világ egyik legnépszerűbb itala, amit elsősorban élénkítő hatása miatt fogyasztanak sokan. Több kutatás is igazolta azonban azt is, hogy mértékkel fogyasztva ez a koffeines ital az egészségünket is szolgálhatja. Egy frissen publikált tanulmány szerint például a csontjainkat is erősítheti - írja a Business Insider .

17 meglepő tény a kávéról Hol nyílt Európa első kávéháza, ki találta fel a kávédarálót, és hol számított válóoknak, ha nem kapott a nő elég kávét? - összeállításunkból megtudhatja!

A Hong Kong Egyetem munkatársai 564 kínai ember csontsűrűségét vizsgálta meg, majd hasonlította össze az adatokat azzal, hogy fogyasztanak-e kávét, és ha igen akkor mennyit. Kiderült, hogy a rendszeresen kávézóknak átlagban jobb a csontsűrűségük, tehát erősebb, egészségesebb volt a csontozatuk.

A kávé a csontjaink és a szívünk egészségét is szolgálja. Fotó: Getty Images
A kávé a csontjaink és a szívünk egészségét is szolgálja. Fotó: Getty Images

Habár a vizsgált személyek számát tekintve a tanulmány nem tekinthető túl nagynak és a kávéfogyasztási szokásokról is önként kellett vallaniuk a résztvevők, azt nem ellenőrizhették vissza, a tudósok szerint mégis fontos eredmények születtek. A korábbi, hasonló témájú kutatások ugyanis még nem szolgáltak egyértelmű eredménnyel a kávé csontozatra gyakorolt hatásait illetően.

A szívre is jó hatással van

Korábbi kutatások a kávé szívre gyakorolt hatásait is vizsgálták, és arra jutottak, hogy a népszerű koffeines ital csökkentheti bizonyos kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának az esélyét. Az egyik legnagyobb ilyen tanulmányt a National Institutes of Health (NIH) készítette el, több mint 400 ezer amerikai ember egészségi adatainak elemzésével. Az eredmények szerint a rendszeres kávéfogyasztók körében alacsonyabb a szívbetegség vagy a stroke miatti halálozások aránya.

Ugyanerre a következtetésre jutott egy még grandiózusabb, Európában végzett 2017-es tanulmány. Ebben félmillió ember egészségi állapotát és kávézási szokásait vetették össze, és arra jutottak, hogy a napi 3-4 csészével fogyasztók körében 19 százalékkal alacsonyabb volt szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás aránya. Kutatók szerint a kávéban lévő anyagok képesek fiatalon tartani olyan fehérjéket, amelyek a sejtek energiaellátásáért felelnek, így ennek köszönhető az egészségre gyakorolt pozitív hatásuk.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak néhol a Tiszántúlon képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél elsősorban az Észak-Alföld térségében élénkül meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Késő este általában 15, 25 fok várható. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.