Az antidepresszánsok miatt is törhetnek a csontok időseknél?

Egy nemrég végzett kutatás szerint az alvászavarok és kedélyjavítóként használt nyugtatók lehetnek a felelősek az idősek körében egyre gyakrabban előforduló csonttörésekért.

A combnyaktörés és a különböző csípősérülések a fejlett világban az ötödik leggyakoribb haláloknak számítanak. Az antidepresszánsok szoros összefüggésbe hozhatók a csonttörések esetek megnövekedett számával, különösen, mert az ilyen típusú gyógyszereknek erős nyugtató és bódító hatásuk van, emiatt nagyobb a balesetek kialakulásának esélye.
Az anti-pszichotikus szerek, amelyeket a skizofrénia kezelésére használnak, valamint a benzodiazepinek is rendelkeznek ilyen hatással. "Az idősek sokkal érzékenyebben reagálnak a gyógyszerekre és szervezetük kevésbé hatékony a lebontásukban, ami felerősíti a mellékhatásokat, és növeli a csonttörések kialakulásának esélyeit" - nyilatkozta Carlo Marra, a kutatás vezetője. "Ilyen esetekben a pszichoterápia és a kevésbé szedatív hatású szerek előnyösebbek, hiszen nem veszélyeztetik az idősek egészségét."

A kutatás részletes leírása az Archives of Internal Medicine című szaklapban olvasható.

További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+27, +33 °C
Minimum:
+15, +20 °C

Hazánkban szerdán délelőtt keleten kevesebb, nyugaton, délnyugaton több felhőre lehet számítani és ott elszórtan zápor kialakulhat.

Egészséget befolyásoló hatások:
erős

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag