Sokan nem szeretik, pedig a stroke-tól is óvhat ez a zöldség

Bár a brokkoli nem tartozik a legnépszerűbb zöldségek közé, ausztrál kutatók találtak egy igen nyomós érvet a gyakori fogyasztása mellett.

A zöldségek igen gazdagok rostban és egyéb hasznos tápanyagokban, ezért bőséges fogyasztásuk jót tesz az emésztésnek, valamint több szempontból is pozitívan befolyásolja az egészségünket. Ausztrál kutatók friss tanulmányának köszönhetően viszont most már azt is tudjuk, hogy egyes zöldségek hatékonyan csökkenthetik a stroke kialakulásának kockázatát is.

Egyes zöldségek hatékonyan csökkenthetik a stroke kialakulásának kockázatát is. Fotó: Getty Images
Egyes zöldségek hatékonyan csökkenthetik a stroke kialakulásának kockázatát is. Fotó: Getty Images

A szulforafán lenne az egészség őre?

A Sydney-i Egyetem kutatói alaposan megvizsgáltak 23 olyan vegyületet, amelyek gyakran előfordulnak a növényekben. Arra voltak kíváncsiak, hogy ezek az anyagok mennyire kötődnek a véralvadásban fontos szerepet játszó vérlemezkékhez. A tudósok azt látták, hogy a keresztesvirágúak családjába tartozó zöldségekben – például a karfiolban és a brokkoliban – található a szulforafánnak (SFN) véralvadásgátló hatása van.

Megelőzheti a vérrögképződést

Ezt a vegyületet egy ideje már nagy figyelem övezi a tudományos körökben, összefüggésbe hozták már ugyani a rák megelőzésével és a koleszterinszint csökkentésével is. A legújabb vizsgálatok pedig azt is kimutatták, hogy az egyik fehérjére kifejtett hatásának köszönhetően lassíthatja a vérlemezkék csomósodását, ezzel pedig meggátolhatja a vérrögök képződését. A tudósok ezért úgy vélik, hogy ez a vegyület akár megelőző kezelésként is bevethető azoknál, akiknél magas a stroke kialakulásának rizikója.

Mi a közös a kagylóban, a brokkoliban és a szezámmagban? Például ez.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.