Mégsem hizlal a krumpli?

Hiába száműzték a burgonyát a diétákból és tették majdnem egyenértékűvé a kenyérrel - olyannyira nem tesz rosszat a vonalainknak, hogy akár még fogyhatnánk is vele.

Egy új amerikai kutatás eredményei szerint a burgonya gond nélkül része lehet a diétánknak, csak a kalóriabevitelt kell csökkentenünk: ha egészségesen készítjük el, nem vezethet elhízáshoz - állítja egy új amerikai kutatás.

A vizsgálatban a kutatók arra próbáltak rávilágítani, hogy mit eredményez a kalóriaszám csökkentése, valamint a glikémiás index (GI) miként befolyásolja a fogyást, ha az étrend részét képezi a burgonya. (A magas GI-s ételek, például a fehér kenyér vagy a fehér rizs megdobja a vércukorszintet, mivel a glükóz ezek fogyasztásakor gyorsan bekerül a véráramba, majd ez mérséklődik, ahogy az inzulin beindítja a szabályozó folyamatot. Az alacsony GI-s ételek ezzel szemben, például a teljes kiőrlésű kenyér, a barna rizs vagy a zabkása, sokkal lassabban bomlanak le, így a diétázók tovább éreznek teltségérzetet és vércukorszintjük is egyenletesebb.

Rakott krumpli máshogy Érdekes, új ötlet, hogyan dobhatjuk fel az egyszerű rakott krumplinkat. Figyelem, fogyókúrázóknak nem ajánlott! Kattintson a receptért ! A kísérlet során 90 túlsúlyos férfit és nőt osztottak három csoportba: az első csoport tagjai csökkentett kalóriaszámot fogyasztottak és magas GI-s ételeket ettek, a második csoport tagjai csökkentett kalóriaszám mellett alacsony GI-értékű ételeket ettek, a harmadik csoport tagjait pedig nem korlátozták: azt ehettek és annyit, amennyit akartak.

A krumplit is be lehet építeni a diétába

A krumplit is be lehet építeni a diétába

Mindhárom csoport tagjai kaptak burgonyát egészséges receptekkel együtt, azzal a feladattal megfejelve, hogy hetente ötször-hétszer egyenek is belőle. A 12 hetes megfigyelési időszak végén a kutatók azzal szembesültek, hogy mindhárom csoport fogyott és nem volt jelentős különbség a csoportok fogyási mértéke között: még az a kontrollcsoport is fogyott, akiknek nem kellett semmire figyelniük.

A tanulmány a Journal of the American College of Nutrition tudományos szaklapban jelent meg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.