A kávé megvéd a korai haláltól

Napi négy csésze kávé jelentősen csökkenti a korai halálozás kockázatát - állítja egy közelmúltban bemutatott kutatás. A közel 20 ezer résztvevővel végzett vizsgálat eredményei szerint a kávé igenis része lehet az egészséges táplálkozásnak.

A kávé pozitív élettani hatásairól már számos vizsgálat készült. Hasonlóan sok kutatás igazolta, hogy hosszú távon a mediterrán étrend is pozitív módon befolyásolja testünk működését. Ezúttal pedig arra is fény derült, hogy a kettő erősíti-e egymást, vagy a kávé a mediterrán étkezéstől függetlenül is jó hatással van az életfolyamatainkra.

Mennyi kávét ihatunk meg gond nélkül, és milyen mértékű koffeinbevitel lehet káros? Részletek itt.

"A kávé az egyik legelterjedtebb ital a világon. Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy a kávé fogyasztása fordított arányban áll a halálozási kockázattal, ezt a kapcsolatot azonban eddig még nem vizsgálták egy mediterrán országban" - mondta el dr. Adela Navarro, a navarrai kórház kardiológusa. A spanyol város egyetemén készült tanulmány a középkorúak mortalitását elemezte a kávéfogyasztással összefüggésben. Az egyetem egykori hallgatóinak részvételével lezajlott kutatások egészen 1999-ig nyúltak vissza - a résztvevőket átlagosan tíz évig követték nyomon.

A kávé fiatal- és középkorban csökkentheti a halálozási kockázatot
A kávé fiatal- és középkorban csökkentheti a halálozási kockázatot

A tízéves időszak alatt 337 ember halt meg. A kutatók úgy találták, hogy akik legalább négy csésze kávét fogyasztottak naponta, 64 százalékkal alacsonyabb volt a bármilyen okból való halálozási kockázatuk azokhoz képest, akik soha vagy szinte egyáltalán nem ittak kávét. Sőt minden további két csésze kávé naponta 22 százalékkal alacsonyabb halálozási kockázatot eredményezett.

A kutatók megvizsgálták, hogy a nem, az életkor és a kötődés a mediterrán étrendhez befolyásolja-e a kávéfogyasztás kapcsolatát a halandósághoz. Végül szignifikáns eltérés csak a kor tekintetében mutatkozott: a 45 éves vagy idősebb résztvevők esetében a további két csésze kávé naponta 30 százalékkal csökkentette a halálozási kockázatot, míg a fiatalabbak körében nem észleltek jelentős összefüggést. "Megállapításaink arra engednek következtetni, hogy napi négy csésze kávé része lehet az egészséges emberek egészséges táplálkozásának" - szögezte le Navarro.

Forrás: medicalxpress.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.