Ideális diéta: kevesebb zsír vagy kevesebb szénhidrát?

Ha választanunk kellene, hogy kenyér vagy vaj legyen a diétánkban, melyiket választanánk? Az Annals of Internal Medicine szaklapban publikált tanulmány szerint a zsiradék a helyes válasz.

A szénhidrát-csökkentett étrend legalábbis sokkal hasznosabb fogyási szempontból, mint a zsírcsökkentett diéta, emellett a kevesebb szénhidrát a szívproblémák esélyét is csökkenti.

A szóban forgó tanulmányban 148 túlsúlyos felnőttnek kellett eldöntenie: telített zsírokból (húsok, tej, vaj) vagy szénhidrátokból ( fehér kenyér , cukros gabonák) fogyasztanak kevesebbet? (A csoportoknak nem volt kalóriamegkötésük, bár az adatok szerint mindkét csoport napi 500-700 kalóriával fogyasztott kevesebbet a kísérlet ideje alatt.)

Praktikus kalkulátorunkkal megtudhatja, hogy a különböző országokban milyen méretű ruhákat érdemes választania . Egy év elteltével a kevesebb szénhidrátot fogyasztó csoport tagjai átlagosan 5,4 kilogrammot fogytak a másik csoporthoz képest, ahol átlagosan csak 1,8 kg-mal kevesebbet mutatott a mérleg. Érdekes módon a szénhidrátmentes csoport tagjainak jobb koleszterinszintjei voltak, testszírszázalékuk látványosabba csökkent és nagyobb aránya volt a sovány izomtömegnek.

Az ideális diéta a szénhidrát csökkentésével kezdődik

Az alacsony szénhidráttartalmú diétát fogyasztó csoport a kalóriákat a cukrozott ételek helyett főként sajttal és vörös húsokkal helyettesítette, de nem vetette meg a halak és a diók telítetlen zsírjait sem. Ami az edzést illeti, mindkét csoport ugyanannyit mozgott. Az alacsony szénhidráttartalmú diétát napi kevesebb mint 40 g szénhidrátnál, az alacsony zsírtartalmút napi 30 százalék zsírnál alacsonyabbnál állapították meg a kutatók , ez utóbbiban a telített zsírok aránya 7 százalék alatt volt.

Ezen tanulmány publikálása után pár nappal jelent meg egy olyan elemzés, amely 48 közkeletű diétamódszert vizsgált (olyanokat, mint az Atkins , a Weight Watchers, Zone vagy a Rosemary Conley) egy hat hónapos tesztperióduson át. A szénhidrátmentes diétázók átlagosan 8,6, a zsírmentes diétázók átlagosan 7,7 kilogrammot fogytak. Egy év elteltével nem volt különbség fogyásuk mértékben, a tanulmány pedig nem fordított extra figyelmet a szív- és érrendszeri problémák változására.

A Journal of the Americal Medical Association szaklapban publikált anyag szerzői azt állítják: ha a fogyás a lényeg, bármelyik módszer mellett letehetjük voksunkat, az biztos, hogy fogyni fogunk.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.