A kávé újabb pozitív hatása

Napi 4-6 csésze kávé elsőre soknak tűnhet, de kutatások szerint ennyi kell, hogy csökkentse a legsúlyosabb betegségek kockázatát.

Napi 4-6 csésze kávé a nőknél a méhtest, férfiaknál a prosztata rákos elváltozásait előzheti meg. A hatást koffeinmentes kávé esetében ugyanúgy tapasztalták, ami arra utal, hogy a jelenségnek nincs köze a koffeinhez – derült ki a Harvard Egyetem kutatásából, melyben 117 ezer önkéntes vett részt. 

Habár sokan igyekeznek mérsékelni az élénkítő ital fogyasztását, mert kedvezőtlenül befolyásolhatja a vérnyomást, úgy tűnik, vannak azért előnyei is. A kutatócsoport 67 ezer nő kávézási szokásait vizsgálta, a résztvevőket 20 éven keresztül követték nyomon. Kiderült, hogy akik 4 csészénél többet fogyasztanak el egy nap, azok közül 25 százalékkal kevesebben betegedtek meg méhnyálkahártya-rákban. A férfiak közül 50 ezren vettek részt a kutatásban. Náluk napi 6 csésze esetén már 18 százalékkal csökkent a prosztatarák kockázata, ebből is legerősebben a leghalálosabb változaté.

Ugyanezt találták a koffeinmentes változat esetében is, de a tea nem bizonyult hatékonynak. Az is kiderült, hogy nemtől függetlenül a rendszeres fogyasztók körében kisebb a kockázata a 2-es típusú cukorbetegségnek, az epekőnek, a vastagbélráknak, sőt a Parkinson-kórnak is.

A kávé jó hatással van az inzulinszintre. Fotó: Getty IMages

A kutatók szerint sok oka lehet az eredménynek. Az egyik feltételezés szerint a kávé jó hatással van az inzulinszintre. Korábbi kutatások már kapcsolatba hozták az inzulinszintet a tumornövekedéssel, a kávé pedig jótékonyan befolyásolhatja ezt a jelenséget. Javíthatja a glükóz feldolgozását is, tartalmaz gyulladáscsökkentő és antioxidáns összetevőket is, melyek mind szerepet játszanak a daganatok keletkezésében.

A kutatók azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy ne minden adagba kerüljön cukor és tejszín, mert ez rengeteg extra kalóriát jelent, az elhízás pedig kioltaná az előnyöket.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +34 °C
Minimum: +18 °C

Alapvetően derült időre számíthatunk, de főleg a nyugati és az északkeleti tájakon időnként fátyol-, helyenként gomolyfelhők is lehetnek az égen. Esetleg északnyugaton még az esti órákban néhány csapadékgóc előfordulhat. Döntően gyenge vagy mérsékelt lesz a déli, délnyugati szél, amely kedd hajnalban az Észak-Dunántúlon északnyugatira fordul, és elkezd megélénkülni.Késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 16 és 22 fok között alakul, de a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken akár több fokkal alacsonyabb, míg a vízpartokon, magasabban fekvő helyeken, belvárosokban és a szelesebb északnyugati tájakon ennél magasabb értéket is mérhetünk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.