Meglepő hatásai vannak az antioxidánsoknak

Ha étrendünket hosszú távon antioxidánsokkal egészítjük ki, az nem csak cukor- és zsíranyagcserénkre van jótékony hatással, hanem vérnyomásunkra, és az érfalak rugalmasságára is.

Vitaminok és ásványi anyagok A kutatók ezt egy olyan tanulmányban bizonyították, melynek során véletlenszerűen kiválasztott résztvevőket C-vitamint, E-vitamint, Q10 koenzimet, illetve szelént tartalmazó kapszulával kezeltek.

Az izraeli Wolfson Gyógyászati Központ kutatócsoportja, Reuven Zimlichman vezetésével, az intézmény hipertóniás részlegének 70 betegét vonta be a tanulmányba. A kutatás vezetőjének elmondása szerint, az antioxidánsok jelentős mértékben növelték azon betegek érfalainak rugalmasságát, akiknél a szív- és érrendszeri betegségeket előidéző rizikófaktorok közül több is jelen van. Az érfalak rugalmassága azért fontos tényező, mert ennek csökkenése érszűkület kialakulását vetíti előre. Az antioxidánsok erekre gyakorolt jótékony hatása a glükóz- és lipidanyagcsere javulásával, valamint a vérnyomás jelentős csökkenésével hozható összefüggésbe.

Az eddigi klinikai tesztek nem bizonyították egyértelműen az antioxidánsok érrendszerre gyakorolt kedvező hatását. Hogy tisztább képet kapjanak, Zimlichman és kollégái 70 páciens között véletlenszerűen osztottak szét antioxidáns-tartalmú, illetve placebo kapszulákat, amit a résztvevők 6 hónapon keresztül szedtek.

Otthonról, kényelmesen vásárolhat vitaminokat az egészségbolt.hu Q10-tartalmú termékek közül is válogathat!

A vizsgált személyek egészségi adatait feljegyezték a kísérlet kezdetekor, három hónap, majd hat hónap elteltével. A kutatócsoport azt találta, hogy azoknak, akik antioxidáns-kapszulát kaptak, sokkal rugalmasabb lett az érfaluk, vércukor- és koleszterinszintjük pedig csökkent.

Zimlichman szerint tanulmányuk bebizonyította, hogy a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők antioxidánsokkal való klinikai kezelése jelentős eredményekhez vezethet. A pozitív eredményekről a BioMed Central Nutrition and Metabolism című folyóiratában számoltak be.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +34 °C
Minimum: +18 °C

Általában napos, száraz idő várható, de hazánk északnyugati, északi felére időszakosan fátyolfelhők, illetve az északnyugati tájak fölé vastagabb felhők is érkezhetnek. Utóbbiakból a nyugati, északnyugati határvidéken néhány csapadékgóc nem kizárt. A déli, délnyugati szél helyenként megélénkülhet.Késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.