Cukorbetegséghez vezet a túl sok üdítő

Napi egy vagy több magas cukortartalmú üdítőital elfogyasztása jelentős mértékben megnövelheti a diabétesz kialakulásának kockázatát a későbbiekben, derült ki egy új tanulmány eredményeiből.

Már napi egy doboz cukros üdítő akár ötödével (22 százalék) is megnövelheti a cukorbetegség rizikóját, összehasonlítva havi egy doboz üdítő elfogyasztásával, állítják európai kutatók.

A brit, német, dán, olasz, spanyol, svéd, francia és holland részvételű nemzetközi kutatás során összesen 350 ezer résztvevő egészségügyi adatait elemezték, és megállapították, hogy akár már napi egy doboz cukros üdítő is ártalmas lehet, de minden további elfogyasztott üdítő tovább növeli a 2-es típusú diabétesz kialakulásának valószínűségét, mondta el Dora Romaguera, az Imperial College London vezető kutatója.

Az új kutatási eredmények összhangban vannak a korábbi amerikai vizsgálatok következtetéseivel, amelyek egyértelmű összefüggést állapítottak meg a cukros üdítőitalok fogyasztása és a magasabb testtömeg, illetve a 2-es típusú cukorbetegség kialakulása között. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szakemberei szerint világszerte több mint 310 millióan szenvednek cukorbetegségben.

"Az európai lakosság egyre növekvő cukrosüdítőital-fogyasztását figyelembe véve rendkívül fontos, hogy egyértelmű üzeneteket fogalmazzunk meg az üdítőitalok negatív egészségügyi hatásairól" - jegyezte meg Romaguera. A tanulmány teljes terjedelmében a Diabetologia című szakfolyóirat legutóbbi számában jelent meg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.