Jobb emberré tesz a kávé

Két kutatás szerint a kávéfogyasztók etikusabb kollégák, akiket a cukorbetegség is kevésbé fenyeget.

Az Independent brit lap egy a Journal of Applied Psychology című szakfolyóiratban megjelent kutatási anyagra hivatkozva azt állítja, a fáradt, kimerült alkalmazottak kevésbé ellenállóak idősebb kollégáik vagy főnökeik esetleges etikátlan javaslataival szemben. Azonban, egy bögre kávé segíthet elkerülni ezt a fajta viselkedési megingást.

"Ha valaki alváshiánnyal küzd a munkahelyen, könnyebben beadja a derekát egy-egy etikátlan javaslattal kapcsolatban, mivel az ellenálláshoz további energiát kellene kifejtenie" - magyarázta David Welsh, a kutatási anyag egyik szerzője. "Azonban úgy tapasztaltuk, hogy a koffein segíthet átlendülni ezeken a nehéz pillanatokon."

Jó tudni Egy átlagos presszókávé koffeintartalma 100 mg, míg másfél deci instant kávéé akár 65 mg is lehet. Egy csésze tea 50 mg koffeint tartalmaz, egy tábla (100 gramm) étcsokoládé pedig 90 mg-ot!

A koffein átlagos felezési ideje (tehát amennyi idő alatt a szervezet az egységnyi idő alatt elfogyasztott koffeinmennyiség felétől megszabadul), nagyjából 3 óra.
Egy másik tanulmány szerint aki ennél több, napi 3-5 csésze kávét fogyaszt, kimutatható mértékben csökkenti a kettes típusú diabétesz kialakulásának kockázatát. A kávé olyan vegyületeket tartalmaz , amelyek serkentik a szervezet azon folyamatait, amelyek a glükóz feldolgozásáért felelősek.

A Harvard kutatói 20 évnyi adatot vizsgáltak át, amely több mint százezer ember anyagát tartalmazta. Azt találták, hogy akik életük során egy-egy csészényi kávéval csökkentették napi adagjukat, azoknál mintegy 17 százalékkal nőtt a diabétesz kialakulásának esélye .

További egy csésze 11 százalékkal csökkentette ugyanazt a kockázatot, akik ennél, vagyis napi három csészénél több kávét isznak egy nap , azoknál 37 százalékkal csökken a kockázat.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +35 °C
Minimum: +16 °C

A szinte zavartalanul napos időt követően a késő délelőtti, déli óráktól délután főként az északnyugati, északi tájakon már egyre jobban szűrheti a napsütést az északnyugat felől felvonuló magasszintű felhőzet. Az Észak-Dunántúl fölé emellett gomolyfelhők is sodródhatnak, de ott is inkább csak a határvidéken fordulhat elő egy-egy zápor, esetleg zivatar. Másutt nem lesz csapadék. Napközben az északnyugati vidékeken időnként megélénkülhet a délies irányú szél, másutt többnyire gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás.Délután általában 32 és 37, késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.