Hatékony lehet az 5:2 diéta

A koplalást és a dőzsölést váltogató diétás módszerek nemcsak a fogyásban lehetnek a segítségünkre, de meghosszabbíthatják az életünket is.

A koplalásról, vagyis az elfogyasztott kalóriák mennyiségének csökkentéséről több kutatás is bizonyította, hogy meghosszabbíthatja az életet, és az öregedéssel kapcsolatos krónikus betegségek tüneteit is enyhítheti. A mindennapos koplalást, bizonyos étkezések kihagyását vagy éppen a napi szükséges kalóriamennyiség csökkentését meglehetősen nehéz lehet betartani.

A Shred-diéta azt ígéri, hat hét alatt két konfekcióméretnyit lehet fogyni - éhezés nélkül, sőt úgy, hogy a diétázó jóformán egész nap folyamatosan eszik. A részletekért kattintson! "Az emberek nem szívesen éheznek" - mondta dr. Martin Wegman, a University of Florida orvosi karának kutatója, és a most megjelent tanulmány társszerzője. "Azonban az időszakos koplalás a legtöbbünk számára könnyebben betarthatónak tűnik."

"Úgy találtuk, hogy az időszakonkénti koplalás hatására enyhén megemelkedik a SIRT3 nevű gén aktivitása, illetve az ugyanilyen nevű protein koncentrációja a szervezetünkben. Ez a gén a hosszú élettel is kapcsolatban áll" - mondta Michael Guo, a kutatás másik szerzője. A SIRT3-at a szakértők szerint az oxidatív stressz aktiválja, és bár a szabadgyököknek számos káros hatása van, minimális mennyiségre azonban szükség lehet, ezek ugyanis "bekapcsolhatják" a szervezet védekező mechanizmusait.

Hatásos lehet az 5:2 diéta

A tanulmányhoz kapcsolódó kutatásban 24 önkéntes vett részt. A háromhetes periódus alatt a résztvevők egyik nap a számukra szükséges kalóriamennyiségnek mindössze 25 százalékát, a következő napon azonban ennek 175 százalékát fogyasztották el. A férfi résztvevőknél ez az egyik napon 650, míg a másikon 4550 kalóriát jelentett.

A koplaló napokon a menü általában sült hús, krumplipüré, sütemény és gyümölcssorbet volt, de mindezt csak egy étkezés során vették magukhoz. A dőzsölő napokon krémsajtos szendvicset, mézes-mazsolás zabkását, pulykahúsos szendvicset, csirkés spagettit, joghurtot, piskótatekercset, vaníliafagylaltot és csokiszeleteket ettek. Meglepő módon, a részt vevők számára a koplaló napok bizonyultak könnyebbnek, a dőzsölő napon egyszerűen nehezükre esett a szükséges kalóriamennyiséget elfogyasztani.

A kísérlet végén vett vérminták elemzése során kiderült, hogy a SIRT3, és a hozzá hasonló másik protein, a SIRT1 szintje is megemelkedett az étrend hatására. Ez nemcsak a az életünket hosszabbíthatja meg, de bizonyos betegségek, például a diabétesz rizikóját is csökkenti.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.