Kik esznek több gyümölcsöt: a férfiak vagy a nők?

Több gyümölcsöt esznek a nők, mint a férfiak, valamint az iskolázottabbak az alacsonyabb végzettségű embereknél egy norvég kutatás szerint, amelyben európai országok lakóit kérdezték meg.

A dél-európaiak fogyasztják a legtöbb gyümölcsöt, az észak-európaiak pedig a legtöbb zöldséget - állapította meg a norvég Adgeri Egyetem kutatócsoportja, amelyet Tonje Holte vezetett. A kelet-európai országok csoportja mindkét kategóriában a lista végén szerepelt.

Bajt okozhatnak ezek a gyümölcsök A sok zöldség és gyümölcs fogyasztása mindenképpen egészséges, ezt senki sem vitatja. Ugyanakkor néhány dologra érdemes odafigyelni ezekkel az értékes élelmiszerekkel kapcsolatban is, mert bizonyos esetekben akár mérgezőek is lehetnek. Korábbi cikkünkben ezeket vettük sorra.

A Plos One tudományos lapban megjelent tanulmány készítői 21 ország 37 672 felnőtt lakosának 2014-ben adott válaszait elemezték. A résztvevők valamivel több mint fele volt nő, a legkevesebben (1161) Szlovéniából, a legtöbben Németországból (2891) adtak választ a felmérés kérdéseire, Magyarországról 1622-en vettek részt a kutatásban. Azt kérdezték tőlük, milyen gyakran fogyasztanak gyümölcsöt és zöldségeket, a burgonya nem számított bele.

Dél-Európában fogyasztják a legtöbb gyümölcsöt. Fotó: Getty Images
A kutatás szerint a nők több gyümölcsöt és zöldséget esznek, mint a férfiak. Fotó: Getty Images

A válaszok elemzéséből kiderült továbbá, hogy a magasabban képzett nők átlagosan több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak. Még egy érdekes összefüggést találtak: az alacsonyan képzett nők étkezési szokásai ebből a szempontból a magasan iskolázott férfiakéval egyezik meg.

Arra azonban a kérdőívben nem tértek ki, mekkorák voltak az adagok. A kutatók rámutattak, hogy nem tudták megállapítani, fogyasztottak-e a válaszadók napi öt adag gyümölcsöt és zöldséget, ahogy az Egészségügyi Világszövetség (WHO) ajánlja.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.