Kevesebb szénhidráttal könnyebben jön a baba?

Egy friss kutatás szerint a meddőségi kezelésen résztvevő nők nagyobb eséllyel fogannak meg, ha étrendjükben megfelelő mennyiségű fehérje szerepel.

A 120 nő bevonásával készült vizsgálat során arra derült fény, hogy nagyobb sikerrel jár a meddőségi kezelés azoknál, akik több fehérjét és kevesebb szénhidrátot fogyasztanak.

Az Amerikai Szülészek és Nőgyógyászok Szakmai Kollégiumának éves találkozóján, New Orleansban nyilvánosságra hozott kutatás kimutatta, hogy azok közül a meddőségi kezelésben részesülő nők közül, akiknek a napi kalória-bevitelét legalább 25 százalékban a fehérje tette ki, 67 százalék sikerrel teherbe esett, míg azok közül, akik ennél kevesebb fehérjét fogyasztottak, csupán 32 százalék. Továbbá, akik a sok fehérje mellett viszonylag kevés szénhidrátot vettek magukhoz, vagyis a szénhidrát a kalóriabevitelük kevesebb, mint negyven százalékát tette ki, azoknál a teherbe esés aránya még magasabb, 80 százalék volt.

Dr. James Grifo, a New York Egyetem Meddőségi Központjának programigazgatója úgy véli, a vizsgálat üzenete nem az, hogy holnaptól minden meddőséggel küzdő nő steaket és tojást kell faljon, hanem az, hogy figyeljen oda arra, mit milyen arányban fogyaszt. Gifro úgy véli, a jelenség hátterében az állhat, hogy a sok fehérjét fogyasztó nők kevesebb üres kalóriát vesznek magukhoz mindenféle feldolgozott termékekből, melyek viszont többnyire tele vannak szénhidráttal, és azoknak a különféle hormonokra gyakorolt hatása a nők termékenységét is befolyásolhatja.

A kutatást vezető dr. Jeffrey Russell ehhez hozzátette, hogy a fehérjebevitelnek nagy szerepe van abban, hogy milyen minőségű egy nő petesejtje, ami szintén sokat számít abban, hogy valaki milyen könnyen fogan meg, ugyanúgy, ahogy a férfi spermáját is befolyásolja az étrendje. A gyermeket tervező párok számára tehát a legjobb tanács, ha mindketten tudatosan táplálkoznak, mert így nő az esélyük arra, minél előbb karjukba vegyék gyermeküket.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.