A legjobb étrend szülés előtt

Egy friss kutatás szerint a mediterrán étrend csökkentheti a terhességi cukorbetegség és a nagymértékű súlygyarapodás kockázatát egyaránt.

Két brit egyetem kutatóinak közös tanulmánya elsőként világított rá arra, milyen előnyei vannak a mediterrán étrendnek azoknál a kismamáknál, akiknél magasabb a metabolikus szindróma kockázata. A kutatók szerint ez az étrend átlagosan 35 százalékkal csökkentheti a terhességi cukorbetegség kialakulásának veszélyét, valamint a babavárás időszakában felszedett kilók száma is kevesebb lehet az eszerint étkezőknek. Ezen kívül mérséklődhet a puffadás, illetve a várandós nők összességében boldogabbnak érezhetik magukat.

várandósság, terhesség, kismama, étrend, egészséges táplálkozás, metabolikus szindróma
A terhességi cukorbetegség kockázata tudatos étkezéssel jelentősen csökkenthető. Fotó: 123rf

Meglepő eredmények

A tudósok öt kórházi szülészeti osztály páciensei közül összesen 1252 olyan kismamát vontak be vizsgálatukba, akiknél magasabb volt a metabolikus szindróma kialakulásának kockázata. A nőket két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjainak a brit diétás irányelvek szerinti étkezést javasolták - ők általános terhesgondozásban részesültek mellette -, a többi várandós nőt pedig a mediterrán diéta követésére kérték, valamint ők extra figyelemben is részesültek, hogy tényleg be is tartsák az étrendet.

Utóbbiak kéthetente kaptak magvakat és dióféléket, illetve egy-egy liter olívaolajat. Ezzel együtt vissza kellett fogniuk a feldolgozott húsok és cukrok fogyasztását, a gyorséttermi kosztot és az állati zsírban gazdag ételeket. Mértékkel ehettek halat, szárnyashúst és tejtermékeket, és a vörös húsok sem kerültek teljes mértékben tiltólistára, csupán ritkábban fogyasztották ezeket a kismamák.

A tudósok kimutatták, hogy a mediterrán étrendet követők körében 35 százalékkal alacsonyabb volt a terhességi cukorbetegség kialakulásának kockázata, mint az első csoportban. Fontos különbség továbbá, hogy a mediterrán étrendet folytatók átlagban 1,25 kilóval kevesebbet híztak a másik csapatban lévő társaiknál. Ugyanakkor a kutatók is kiemelték, hogy a várandósság alatt folytatott mediterrán étrend nem nyújt nagyobb védelmet sem a terhességi, sem az újszülöttkori komplikációk ellen.

Forrás: dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.