Ez az étrend a legjobb nekünk

Egy új kutatás szerint a vörös hús- és tejtermékmentes étrend nem csak egészségünkre, hanem a bolygóra is jó hatással van.

A Tulane University kutatói 16 ezer amerikai étrendjét vizsgálták meg és rangsorolták azokat a szerint, hogy melyik étrend mekkora szénlábnyommal jár, azaz mennyiben járul hozzá a globális felmelegedéshez. A kutatásból kiderült, hogy a környezetbarát ételek egészségesebbek is.

"A növényi alapú étrend nem egy hóbort" - részletekért kattintson !

"Azoknak akik kevesebb vörös húst és tejterméket fogyasztanak, a szénlábnyomuk is kisebb" - mondta Diego Rose az egyetem professzora. Mivel a klímaváltozás egyik fő oka a fenntarthatatlan élelmiszertermelés, az egyetem kutatói vizsgálatukkal azt akarták megtudni, hogy az amerikaiak étkezési szokásai milyen környezeti hatásokkal járnak. Összeállítottak egy átfogó adatbázist az élelmiszertermeléssel kapcsolatos üvegházhatást okozó gázok kibocsátásáról, amit aztán összekapcsoltak egy olyan felméréssel, ahol arról kérdezték az embereket, hogy mi minden fogyasztanak egy nap alatt.

A környezetbarát ételek egészségesebbek is
A környezetbarát ételek egészségesebbek is

A kutatók a szerint rangsorolták a különböző étrendeket, hogy azok 1000 elfogyasztott kalóriára levetítve mennyi üvegházhatást okozó gáz kibocsátásért felelősek. Ezután a tápérték alapján is rangsoloták az egyes étrendek.

A vizsgálatból kiderült, hogy azok az amerikaiak étkeznek a legegészségesebben, akiknek az étrendje egyébként a legkisebb szénlábnyommal jár. Azt is kimutatták, hogy a legkörnyzetszennyezőbb étrend ötször nagyobb szénlábnyommal jár együtt, mint a legkörnyzetbarátabb. A legkörnyezetszennyezőbb étrendek sajátossága, hogy nagyobb mennyiségben tartalmaznak húst (marha-, borjú-, sertés- és vadhús) valamint tej- és tejtermékeket. Összességében a károsabb ételek nagyobb mennyiségben tartalmaztak állati fehérjét.

Az eredménnyel kapcsolatban Diego Rose azt mondta, nagyon reméli, hogy mindez segít majd az embereknek és a döntéshozóknak is felismerni, hogy a jobb minőségű étrenddel nem csak magunkon, hanem a bolygón is segíthetnénk.

Forrás: scienmag.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.