Így csökkenthető a melanóma kockázata

Azon hölgyek esetén mintegy felére csökkenhet a bőr legsúlyosabb daganatának, a melanómának a kockázata, akik D-vitamin és kalciumpótló kezelésben részesülnek - állítják a Stanford Egyetem Orvosi Karának munkatársai.

Dr. Jean Tang és munkatársai a D-vitamin és kalciumpótló kezelés ígéretes voltát bizonyították a melanóma megelőzésében. A melanóma kialakulásának kockázata kiemelten jelentős azon hölgyek esetén, akik korábban már átestek valamilyen nem pigmentált bőrdaganatos betegségen, leggyakrabban bazálsejtes rákon, vagy laphámrákon.

A D-vitamin és a kalcium leginkább a csontok anyagcseréjében játszik szerepet, azonban a kalciumegyensúly más szervek normális működését is érintheti. Számos korábbi tanulmány bizonyította, hogy a D-vitaminból és kalciumpótlásból álló kezelés csökkenti a vastagbélrák, az emlőrák, a prosztatarák és más daganatok kialakulásának kockázatát. A kalcium is kedvezőnek bizonyult számos daganat, például a vastagbélrák növekedésének gátlása szempontjából. Feltételezések szerint a legjobb eredmény a kombinált terápiától várható. Tang és munkatársai olyan hölgyekben várták a melanóma nagyobb arányú kialakulását, akiknél korábban más bőrdaganatok jelentkeztek, azonban megállapították, hogy a D-vitamin és a kalcium csökkenti a rizikót.

A Journal of Clinical Oncology legfrissebb számában közölt vizsgálatok szerint 400 nemzetközi egység (IU) D-vitamin esetén már jelentkezik a védőhatás. A tanulmány során egy adatbázisban szereplő 36 282, 50 és 79 év közötti, menopauza utáni hölgy adatait elemezték, akiknél a D-vitamin és a kalcium csonttörésre és vastagbélrákra gyakorolt hatását vizsgálták. Az alanyok fele kapott valódi, 1000 milligramm kalciumból és 400 IU D-vitaminból álló napi kezelést, a másik fele placebóban részesült. A hétéves utánkövetési periódus alatt azon hölgyek esetén, akik korábban nem pigmentált bőrdaganaton estek át, a pigmentált rosszindulatú bőrtumor, a melanóma kockázata a kezelés hatására mintegy 57 százalékkal csökkent. Ugyanakkor nem volt számottevő a kedvező hatás olyan hölgyeknél, akiknél korábban nem jelentkezett bőrdaganat.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.