Ezek az ételek okoznak pattanást!

Egyre több tudományos bizonyíték utal az étrend - különösen a magas glikémiás indexű étrend, valamint a tejtermékek - és az akne összefüggésére, illetve arra, hogy az orvosi dietetika fontos szerephez juthat az akne kezelésében.

A legújabb számában megjelent kutatás szerint egyre több tudományos bizonyíték utal az étrend - különösen a magas glikémiás indexű étrend valamint a tejtermékek - és az akne összefüggésére, illetve arra, hogy az orvosi dietetika fontos szerephez juthat az akne kezelésében. Az akne a becslések szerint a lakosság 5-15 százalékát érinti, főként kamaszokat és fiatal felnőtteket. A bőrbetegség befolyásolja az életminőséget, szociális visszahúzódottságot, szorongást és depressziót okozva, ami létfontosságúvá teszi az állapot kezelését.

A kutatók már az 1800-as évek végétől összefüggést gyanítottak az étrend, különösen a csokoládé, a cukor, a zsír és a gyakori rendellenesség között, de az 1960-as évektől kezdett kutatások feloldották az étrend és a pattanások kapcsolatát. Jennifer Burris, a New York-i Egyetem kutatója szerint ez két nagy hatású kutatásnak volt köszönhető a szakirodalomban, amelyek megcáfolták az étrend és az akne összefüggését. "A bőrgyógyászok és a dietetikusok azonban a közelmúltban újra visszatértek a kérdéshez, és egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az orvosi táplálkozási terápia szerepe iránt az akne kezelésében" - állítja Burris.

Burris munkatársaival, William Rietkerkkel és Kathleen Woolffal három különböző korszakra vonatkozóan elemezték az étrend-akne összefüggésre utaló szakirodalmat: a korai időszakban, az étrend-akne mítosz hajnalán, és a közelmúlt kutatásaiban. Az 1960 és 2012 között készült kutatásokat számos kritérium alapján elemezték, és arra a következtetésre jutottak, hogy a magas glikémiás indexű élelmiszerek és a gyakori tejtermékfogyasztás számítanak a fő tényezőknek az étrend és az akne összefüggésében . Azt is megjegyezték, hogy bár az elmúlt tíz évben készült kutatások nem mutatják azt, hogy az étrend okozza közvetlenül az aknét, befolyásolhatja illetve súlyosbíthatja az állapotot.

A tanulmány szerzői azt javasolják tehát, hogy a bőrgyógyászok és a dietetikusok közösen próbáljanak további minőségi kutatásokat végezni a témában.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.