Jobban alszunk a halaktól

Szakemberek szerint a halolaj kapszula vagy az olajos halak fogyasztása javíthatja a gyerekek alvásminőségét, mivel az ezekben található omega-3 zsírsavak hatására a gyerekek hosszabban és mélyebben alszanak, mint előtte.

Az Oxford Egyetem kutatói 352 hét és kilenc év közötti gyereket kísértek figyelemmel, akik mind olvasási nehézséggel küzdöttek, emellett átlagosan tízből négynél - szüleik beszámolója alapján - rendszeres alvászavart is kimutattak. A szakemberek a rosszul alvók egy részének naponta algás étrendkiegészítőt adtak, másik részének pedig placebót, és öt éjszakán át figyelték, hogyan alszanak.

Az eredmények azt mutatták, hogy előbbiek átlagosan 58 perccel többet aludtak és ritkábban riadtak fel éjszaka, mint utóbbiak. Az egyik legfontosabb omega-3 zsírsav a dokozahexaénsav (DHA), amely az idegsejtek egymással való kommunikációját segíti. A Journal of Sleep Research című lapban közzétett tanulmány során a szakemberek arra az eredményre jutottak, hogy akinek a vérében magasabb a DHA-szint, azok jelentősen jobban alszanak és ritkábban szakad félbe az álmuk.

Nem csak szívünknek tesz jót a halfogyasztás (Fotó: Europress)

Az eredmények fényében a szakemberek azt tanácsolják, hogy mind a gyerekeknek, mind a felnőtteknek heti két alkalommal ajánlott halat fogyasztaniuk , melyből egy adag mindenképpen valamilyen olajos hal legyen, például lazac. Amint azt a kutatást vezető Paul Montgomery professzor kifejtette, már korábban is ismert volt a tény, hogy az omega-3 és omega-6 zsírsavak kulcsszerepet játszanak az alvásszabályozásban. Dr. Alex Richardson, a kutatócsoport egyik tagja pedig mindezt azzal egészítette ki, hogy a 7-9 évesek vérében riasztóan alacsony a DHA-szint, ami számos viselkedésbeli és tanulási problémát okozhat ebben a korosztályban, melyek mind-mind visszavezethetőek a nem megfelelő minőségű alváshoz.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.