A grapefruitlétől tényleg lehet fogyni

Egy új kutatásban bebizonyították, hogy a grapefruitlétől lefogytak - a kövér egerek. Mi a hatás lényege, és vajon embereknél is alkalmazható-e?

Számos pletykát hallhattunk már arról, hogy a grapefruitlé gyorsítja az anyagcserét és égeti a kalóriáinkat, a grapefruitalapú étrendkiegészítőkről már ne is beszéljünk. A University of California kutatóinak egerekkel végzett legutóbbi vizsgálata most viszont bizonyítékkal is szolgál.

A kutatók nem kevesebbet jelentettek be a Plos One című szaklapban, mint azt, hogy a grapefruit leve egereknél elősegítette a fogyást.

A tanulmánnyal kapcsolatban többen pikírten jegyzik meg: érdekes, hogy a kutatást a California Grapefruit Growers Cooperative gyümölcstermesztő cég támogatta. Az egyetemi kutatók viszont állítják: ugyanolyan vizsgálati protokollt alkalmaztak, mint minden más esetben, az eredmények pedig megdöbbentőek voltak számukra.

Tudta, hogy nemcsak ételektől, hanem italoktól is fogyhat? Kattintson ide és olvasson tovább!

A kísérletben két csoport egér anyagcseréjét vizsgálták : az egyik csoport étrendje grapefruitléből és magas zsírtartalmú ételekből állt, a másik csoport a gyümölcs leve helyett cukros vizet kapott. Az első csoport egereinek átlagos testsúlya 18 százalékkal csökkent a kísérlet végére.

A kutatók is megdöbbentek a grapefruitlé hatásától

Amikor a második körös kísérletet kövér egerekkel végezték el, a gyümölcslevet fogyasztó állatok átlag 8 százalékkkal kevesebbet nyomtak a kísérlet végére. Meglepő volt azt is tapasztalni, hogy a fogyásnak indult állatok inzulinérzékenyebbek lettek, májegészségük javult és vércukorszintjeik is jobban helyreálltak.

Míg az eredmények roppantul eredményesnek tűnhetnek (főként azok számára, akik többféle étrend kipróbálása után sem értek el látható eredményt), érdemes megjegyezni: ami az egerek szervezetében működik, az korántsem biztos, hogy az emberi szervezetnek is megfelelő. Ráadásul egy kutatás még nem elég ahhoz, hogy levonhassuk a konklúziót a grapefruitlé hatásairól, mindehhez számos, emberekkel végzett, kontrollált kísérlet szükséges.

Itt érdemes megjegyezni, hogy mielőtt önjelölt grapefruitkúrába kezdenénk, mindenképpen egyeztessünk háziorvosunkkal. A grapefruitlé és egyes gyógyszerek kombinálása ugyanis veszélyes, nem kívánt hatásokhoz, olyakor halálesethez is vezethet: a grapefruitlében található vegyületek ugyanis erős gátlószerei a gyógyszerek lebontásáért felelős enzimrendszernek. Megjegyeznénk azt is: napi 1-2 pohár grapefruitlé még nem számít soknak, egy liternél több viszont már komoly zavarokat okozhat a testben.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.