Nem is árt a fehér kenyér?

Folyamatosan azt halljuk, hogy a fehér kenyér egészségtelen, és a teljes kiőrlésű kenyér mellett érdemes kitartani. A legújabb kutatás szerint azonban az előbbi is egészséges választás lehet.

A spanyol kutatók szerint a fehér kenyér jelentős mértékben megnöveli a jótékony mikrobák mennyiségét a gyomorban, ami segít a betegségek távol tartásában, így jobb egészségi állapotot eredményez. Az eredménynek köszönhetően a sokat szidott élelmiszer visszanyerhet valamit hajdani népszerűségéből, és újra előkelőbb helyre kerülhet az áruházak polcain.

A fehér kenyér történetének meglepő fordulataként az új kutatás azt mutatta ki, hogy az élelmiszer serkenti a jótékony bélbaktériumok szaporodását. A spanyol kutatók az emberek bélrendszerében lévő baktériumokat, és azok az egészségi állapot alakulásában játszott szerepét vizsgálták. Ez azért lényeges, mert az utóbbi idők kutatásai azt mutatták, hogy amikor a baktériumok egy bizonyos populációjának mennyisége lecsökken, hajlamosabbá válunk a megbetegedésre. A mikrobák megfelelő egyensúlyának fenntartására az egyik legjobb módszer a helyes táplálkozás.

Az Oviedo Egyetem kutatói a fűszerekben, teában, gyümölcsökben és zöldségekben gyakori a citrusfélék egyik összetevője , a korábbi kutatásoknak ellentmondva csökkenti bizonyos jótékony baktériumok mennyiségét.

Lehet, hogy nem is olyan rossz a fehér kenyér?

A kutatás legmeglepőbb eredménye viszont az volt, hogy a fehér kenyér serkenti a Lactobacillus nevű jótékony baktériumcsoport szaporodását. Eddig a fehér rizs is növeli az egészséget támogató mikrobák szintjét.

Dr. Sonia González, a tanulmány társszerzője így nyilatkozott az eredményekről: "A gyakran fogyasztott élelmiszerek, például a narancs vagy a fehér kenyér összefüggésének meghatározása bizonyos mikrobiális csoportokkal arra utal, hogy a jövőben a kutatásoknak a teljes étrendet kell figyelembe venniük, nem csupán az egyes összetevőket."

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

Nagyrészt derült idő várható, felhős tájak csak a délnyugati megyékben maradhatnak. Estig még kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat, de a délnyugati megyékben éjszaka sem zárható ki csapadék. Az északi, északkeleti szél többfelé lesz élénk, eleinte helyenként még erős, esetleg viharos közeli is a keleti, északkeleti országrészben.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet döntően 16 és 22 fok között alakul, de a szélárnyékos északi tájakon ennél alacsonyabb értékeket is mérhetünk. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.