Nyomós érvek a tea mellett

Napi pár csésze fekete tea hatására 31 százalékkal csökken a petefészekrák esélye, derült ki egy új kutatásból.

Az amerikai vizsgálat több mint 170 ezer, 25 és 55 év közötti nő étrendi szokásait elemezte három évtizedes periódusban.

A zöld teát se feledje, hiszen frissít és tele van antioxidánsokkal! American Journal of Clinical Nutrition szaklapban közölt cikkből. A fekete tea fogyasztása kifejezetten hasznosnak bizonyult, ami már azért is érdekes - állították a kutatók -, mivel a fekete teát meglepően gyorsan be lehet illeszteni az étrendbe. Mindettől függetlenül azonban nem ez az egyetlen előnye a tea fogyasztásának. Lássuk a többit is! Csökkentheti vérnyomásunkat A British Journal of Nutrition táplálkozási szakfolyóirat 25 különböző tanulmány átvizsgálása után jutott arra az eredményre, hogy alacsonyabb vérnyomása volt azoknak, akik 12 héten át zöld vagy fekete teát ittak - összehasonlítva azokkal, akik nem itták ennyire kitartóan. A zöld teának ráadásul jelentősebb hatása van a vérnyomásra, mint a feketének. Csökkentheti a hasnyálmirigyrák esélyét A Cancer Epidemiology szaklapban publikált tanulmány a zöld tea és a hasnyálmirigyrák kapcsolatát vizsgálta kínai felnőttekben. A vizsgálatokban majdnem kétezren vettek részt, az eredmények pedig azt mutatták, hogy nők szervezetében figyelhető meg a legjobban a zöld tea hatása. Akik rendszeresen fogyasztották, azokban 32%-kal kisebb volt az esélye az említett rák kialakulásának. Csökkentheti a stresszt A Journal of Physiological Anthropology fiziológiai szaklapban publikált kutatás szerint a tea lehet a relaxálás egyik fő itala, ugyanis mind a zöld, mind pedig a fehér tea segít a lenyugvásban. A kísérlet során 9 férfit és 9 nőt kértek arra, hogy vegyenek részt stresszes szellemi feladatokban (például komplex matematikai problémákat kellett időre megoldaniuk), mindezek után pedig vizet, zöld teát vagy fehér teát kaptak frissítőül. A nyálmintákból a kutatók azt állapították meg, hogy a teafogyasztók nyálában sokkal kevesebb stresszmarker található, mint azokéban, akik csak vizet ittak.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.