Mégsem olyan jók az omega-3 zsírsavak

Az omega-3 étrend-kiegészítőknek nincs számottevő szerepük a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésében - állítja egy új kutatás.

Az omega-3 zsírsavas étrend-kiegészítők mégsem védik úgy a szívünket, mint korábban a szakemberek hitték. Több mint százezer ember egészségügyi adatait elemezve kiderült: egy az ezerhez az esélye annak, hogy az omega-3-készítmények jelentős egészségi előnyökkel járnának - idézte a BBC hírportálja .

Mennyi halat kell ennünk és miért? Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon nagyon kevés hal fogy - jóval kevesebbet fogyasztunk belőle az ajánlatosnál. Pedig a hal - mint táplálék - jó tulajdonságait hosszan lehet sorolni. Kattintson a részletekért!

Halat azért továbbra is fontos fogyasztani

Az elemzés során főként az omega-3 tartalmú étrend-kiegészítők hatását vizsgálták, a halfélék fogyasztását kevésbé. Az omega-3 elnevezésű zsírok közé tartozik az alfa-linolénsav (ALA), melyet a szervezet nem tud előállítani, de megtalálható a növényi olajokban, a dióban, a mogyoróban és hüvelyesekben is. Ide tartozik az eikozapentoén-sav (EPA) és a dokozahexoén-sav (DHA), melyeket a szervezet az ALA-ból elő tud állítani, de halakban, halolajban is megtalálható.

Mégsem tesznek olyan jót a szívnek az omega-3 étrend-kiegészítők?
Mégsem tesznek olyan jót a szívnek az omega-3 étrend-kiegészítők?

Lee Hooper, a kutatás vezetője, a Kelet-Angliai Egyetem tudósa elmondta, átfogó és szisztematikus elemzésük adatai hosszú időn át tartó vizsgálatokra, emberek ezreire vonatkoznak, ezért biztosak abban, hogy a közkeletű hiedelemmel szemben az omega-3 zsírsavas étrend-kiegészítők nem védik a szívet, nem csökkentik sem az agyvérzés , sem a halálozás kockázatát. "A legmegbízhatóbb tanulmányok egybehangzóan kimutatták, hogy az omega-3 zsírsavas étrend-kiegészítőknek csak kis hatásuk van a szív- és érrendszeri egészségre, vagy egyáltalán nincs rá hatásuk" - magyarázta.

Tom Sanders, a londoni King's College táplálkozáskutatója és a Heart UK alapítvány tiszteletbeli elnöke a BBC-nek ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a friss tanulmány eredményei alapján nincs szükség arra, hogy megváltozzanak a helyes táplálkozás irányelvei, melyek a halfogyasztásra buzdítanak a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.