Ezek az ételek segíthetnek elbutulás ellen

Zöld leveles zöldségekben, babfélékben, bogyókban és teljes kiőrlésű gabonában gazdag diétával lassítani lehet a kognitív képességek időskori hanyatlását - írja egy amerikai tanulmányra hivatkozva az MTI.

A chicagói Rush Egyetemi Kórház kutatócsoportjának tanulmánya szerint a szigorúan betartott MIND-diétát követők a gondolkodási képességeik alapján 7,5 évvel fiatalabbnak tűntek a diétát nem követő kortársaikkal szemben. A több évig tartó kutatás a tudósok szerint azt mutatta, hogy a diéta lassítja a kognitív képességek korral járó hanyatlását.

A MIND-diéta az teljes kiőrlésű gabonát , salátákat és más zöldségeket fogyasztani. Az étrendhez napi egy pohár bor is tartozik. Hetente legalább kétszer babnak és baromfinak, egyszer halnak is szerepelnie kell a menüben.

A diéta követőinek korlátozniuk kell az egészségtelennek tartott élelmiszerek fogyasztását; ide tartoznak a vörös húsok, a vaj, a margarin, a sajt, a tésztafélék, az édességek, illetve a zsiradékban sült vagy gyorsételek . A MIND-étrendben a gyümölcsök között csak a bogyósok szerepelnek.

A MIND-diéta segíthet a demencia megelőzésében

A kutatás során a Chicago környéki nyugdíjas közösségekből és idősotthonokból 960, átlagosan 81,4 éves idős ember kognitív képességeit vizsgálták majdnem öt évig. A javasolt étrendet leginkább betartóknál tapasztalták a szellemi képességek romlásának lelassulását.

Ezen a téren még nagy feladatok várnak a kutatókra, de azt várom, hogy további javulást lehet elérni a táplálkozással és az agykutatással kapcsolatos tudományterületek fejlődésével. – mondta Morris.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.