Ez az öregedés elleni csodaanyag?

Néhány évvel ezelőtt nagy szenzációt keltett a felfedezés, hogy van egy vegyület, amely képes visszaforgatni az idő kerekét, s kvázi fiatalító folyamatokat előidézni a szervezetben. Ezt a vegyületet megtalálták néhány gyümölcsben és zöldségben is.

A St. Louis-i Washington Egyetem orvosi karán kimutatták, hogy a nikotinamid-mononukleotid (NMN) szedése, amelyet amúgy a testünk különben is termel, pozitív, öregedés ellenes hatást vált ki állatokban. Mivel az állatkísérletek elég sikeresek voltak, a kutatók humán kísérleteket is terveznek.

avokádósaláta
Fiatalító tál. Az egészséges étrend a sokáig tartó éles elme kulcsa

Az állatkísérletekről szóló tanulmányt a Cell Metabolism folyóiratban tették közzé. Ebből kiderült, hogy az idős egerek anyagcseréjét és energiatartalékait feljebb emelte az NMN. A fiatal egerekre a hatóanyaggal dúsított víz nem gyakorolt befolyást. Ennek az az oka, hogy NMN termelés csökken, ahogy öregszünk, ezért az idősebb egereknek ténylegesen szükségük volt a kiegészítésre.

A WHO (Egészségügyi Világszervezet) szerint a mediterrán országokban élnek a legegészségesebb emberek. Étrendjük példaértékű, melynek elsajátítása ráadásul roppant egyszerű. Részletek!

Az NMN megtalálható gyümölcsökben és zöldségekben is. Ilyenek az avokádó, a brokkoli, a káposzta, edamame bab és az uborka. Ez azonban nem jelenti, hogyha rengeteg zöldséget eszünk, akkor örökké élünk. A dózis ugyanis, amit az egerek kaptak, sokkal nagyobb volt, mint a zöldségek NMN tartalma. Bár nem tudunk annyi zöldséget enni, hogy ezzel fiatalító hatást váltsunk ki, de elindultak már a vizsgálatok, amelyek bizonyíthatják, hogy miféle öregedés ellenes hatásai lehetnek a megfelelő étkezésnek. "E zöldségek fogyasztásának lehet néhány felhalmozódó hatása az ideg-test kapcsolatban" - vélekedik a tanulmány szerzője Shin-Ichiro Imai , az egyetem professzora.

Az öregedés elleni ételek fogyasztásától nem szabad azonnali hatást várni, ehhez valószínűleg huzamosabb ideig kell azt étrenden tartani őket. A naponta elfogyasztott ételek 25-50 százalékának zöldségből és gyümölcsből kell állnia. Szakértők szerint a következő fajta ételek segítenek visszaforgatni az időt.

NMN-tartalmú ételek

Az imént említett vizsgálatban azok a kísérleti állatok, amelyek az MNM-mel dúsított vizet kapták, többet ettek, de kevesebb súlyt szedtek fel, mint a kontrollcsoportban lévők. Annak ellenére, hogy tudjuk, a zöldségfogyasztástól nem remélhetünk olyan hatást, mint amilyet a laborkísérletben elértek, de a paradicsom, az avokádó, az edamame, a brokkoli, és az uborka például ragyogóvá teszi a bőrt.

B-vitamin-tartalmú ételek

Az NMN egyik származéka niacin , más néven B3-vitamin. Az amerikai Táplálkozási és Dietetikai Akadémia szerint az összes B-vitamin fontos az energiaszint szempontjából, azaz energiát ad, illetve növeli a sejtek anyagcseréjéhez rendelkezésre álló energiát. A niacin gazdag élelmiszerek közé tartozik a földimogyoró, a gomba és a friss zöld tea.

Karotinoid tartalmú ételek

A fitonutriensek egyes citrusfélékben és a sárga gyümölcsökben, zöldségekben találhatók. Ide tartozik a narancs, a squash, a sárgarépa, a narancs színű paprika, amelyek javítják a bőr ragyogását és megakadályozzák a kollagén lebontását. Más antioxidánsokban gazdag gyümölcsök is segítik a fiatalos bőr megtartását. A málna és gránátalma ellaginsav tartalmaz például, egy antioxidáns, amely állatkísérletek szerint csökkenti a kollagén lebontását.

Omega-3 tartalmú ételek

Az öregedési folyamat általában akkor jelenik meg, ha felerősödik a szervezetben valamilyen gyulladást, de az omega-3 zsírsavakban gazdag ételek segítenek megelőzni ezt a problémát. Jó zsírok találhatók a mandulában, különféle magvakban, a zsíros halakban és az olívaolajban. Ezek mind segítenek a gyulladáscsökkentésben.

A mediterrán étrend

A kutatások azt mutatják, hogy a mediterrán diétát követő emberek kisebb arányban vannak kitéve a kognitív hanyatlásnak, és kisebb kockázattal számolhatnak az Alzheimer-kór esetében is. A mediterrán diéta fontos elemei az olívaolaj, a gyümölcsök, a zöldségek, a dió, a bab, és a mérsékelt mennyiségű bor.

Forrás: prevention.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.