Az étcsoki jó hatással van a koleszterinszintre

Bár a csokoládé nem éppen arról híres, hogy egészséges, a jó hír az, hogy van kivétel, mégpedig a keserű csokoládé, amely a San Diego Állami Egyetem tanulmánya szerint még a szívbetegségek kockázatát is csökkenti.

A csokoládé valószínűleg mindannyiunk tiltólistáján szerepel, ha éppen fogyókúrázunk. Pedig csak arra kellene odafigyelnünk, hogy milyen fajtát választunk, és persze hogy mértékkel fogyasszunk belőle. Az étcsokoládé a kutatások szerint csökkenti a vércukor-és a rossz koleszterin szintjét a vérben, miközben növeli a jó koleszterinét, ezáltal mérsékli a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Ráadásul flavonoidokat is tartalmaz, amelyek antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásúak.

Csak az étcsokoládé segít

A kutatók 31 önkéntest kértek fel arra, hogy naponta 50 gramm étcsokoládét (70 százalékos kakaótartalmút) vagy fehér csokoládét (0 százalékos kakaótartalmút) egyenek. A kísérlet 15 napig tartott, aminek a kezdetén és a végén is megvizsgálták az önkénteseket. Megmérték a vérnyomásukat, az alkar bőrének vérellátását, a vér zsírtartalmát és a vércukorszintet.

Az eredményekből kiderült, hogy azoknak a vérében, akik étcsokoládét fogyasztottak, alacsonyabb lett a vércukorszint, valamint a rossz koleszterin szintje, mint azoknál, akik fehér csokit ettek. Sőt a keserű csokoládé a jó koleszterin szintjét is megemelte a vérükben. Egyes becslések szerint egy átlagos amerikai 10 kiló csokoládét eszik meg egy évben. A kutatási eredményekről a San Diegóban megrendezett Kísérletes Biológia konferencián számoltak be.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól, estétől az északkeleti tájakon számíthatunk egyre több helyen erős, esetleg viharos lökésekre. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.