A gyümölcs tényleg csak üres gyomorra jó?

Különböző öngyógyító oldalakon gyakran találkozni azzal az állítással, miszerint a gyümölcsöt üres gyomorra kell enni, mert "így hasznosulnak a legoptimálisabban". A Snopes szerint azonban ez nem igaz.

"Ha a gyümölcsöket magában esszük, a gyomrunk könnyebben fel tudja dolgozni a tápanyagokat, a rostokat és a gyümölcsökben lévő egyszerű cukrokat. Az elfogyasztott gyümölcsök ezen a módon hasznosulnak a legoptimálisabban" - írja az Urbanlegends.hu egy öngyógyító oldalt idézve.

Ha a gyümölcsöket más étkezéshez közel, vagy pont egy nagyobb étkezés után eszed, más ételekkel együtt, túl sok ideig fog a gyomrodban maradni a többi étellel, rothadásnak és erjedésnek indul a belekben - olvasható például ezen az oldalon.

A gyümölcsöt nem üres gyomorra , hanem más étel mellé eszik.

Gyümölcsöt üres gyomorra?

Nem egészségesebb napi öt adagnál több

Napi öt adag zöldség vagy gyümölcs elfogyasztásának valóban megvannak az egészségügyi előnyei, ám ennél nagyobb mennyiség nem fokozza a hatást - ez már egy friss kutatásból derül ki, amelyhez 16 korábbi tudományos munkát vettek górcső alá a világ különböző pontjairól.

Az eredmények alapján minden egyes adag csökkenti a korai halálozás kockázatát - egészen ötig, mert a továbbiak már nem járnak ráadás előnnyel. A BMJ című szakfolyóiratban megjelent tanulmány tehát cáfolja azt a korábbi feltételezést, miszerint hét adag még inkább meghosszabbítja az életet. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása alapján naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt érdemes elfogyasztani, ám a legtöbb embernek ennél kevesebbet sikerül.

Az amerikai-kínai kutatócsoport kimutatta, hogy a bőséges zöldség- és gyümölcsfogyasztás csökkenti a halálozás kockázatát, főleg a szív- és érrendszeri okok miatt bekövetkezőét. Az általános halálozási kockázat nagyjából 5 százalékkal csökkent minden adag zöldség és gyümölcs után - egészen öt adagig, amely fölött már nem volt előrelépés.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.