A bor egészségügyi előnyei

A bor - szigorúan mértékletesen fogyasztva - több okból is remek hatással van a szervezetre. Jót tesz a szívnek, segít megelőzni bizonyos betegségek kialakulását, segíthet a fogyásban, és kedélyünk is jobb lesz tőle. Ehhez azonban hangsúlyozottan fontos, hogy ne lépjük túl az ajánlott mennyiséget, mert ha túlzásba esünk, épp ellentétes hatást érhetünk el.

Jót tesz a szívnek

Több kutatás is kimutatta, hogy a mértékletes borfogyasztás csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának esélyét - a felfedezés akkor terjedt el, amikor kiderült, hogy a közismerten lelkes borfogyasztó franciáknál az egyik legalacsonyabb az életük során szívrohamot kapók aránya. A Harvard egyetem kutatásainak eredménye szerint a mértékletes borfogyasztás bizonyítottan megelőzheti a szívbetegséget, mivel a vörös szőlőszemek magjában, illetve héjában található flavonoidok csökkentik a koleszterinszintet, és gátolják a vérrögök kialakulását.

Betegségmegelőző hatású

A vörös szőlő héjában található rezveratrol segíthet a vércukorszint szabályozásában. A Harvard Egyetem kutatása pedig arra az eredményre jutott, hogy azoknál a férfiaknál, akik hetente minden este megisznak egy kis pohár vörösbort, kisebb a prosztatarák kialakulásának esélye - sőt a vörösbor másféle rákbetegségek esetén is jó hatású lehet. Szintén kutatások igazolják az ital jótékony hatását az Alzheimer-, illetve a Parkinson-kór kezelésében is.

Immunerősítő hatású

A vörösborban található antioxidánsok védelmet nyújthatnak nátha, megfázás ellen is - ezt egy több mint négyezer fő részvételével, Spanyolországban készült kutatás igazolta.

Egy kis vörösbor még jót is tehet az egészségünknek
Egy kis vörösbor még jót is tehet az egészségünknek

Segíthet a fogyásban

A legtöbb diétában az alkohol tiltott gyümölcsnek számít, ami nem véletlen, de a Purdue Egyetem kutatása szerint a borral érdemes lehet kivételt tenni. Az ottani szakértők ugyanis arra jutottak, hogy a szőlőben található rezveratrol egyik összetevője segíthet az egészséges testsúly elérésében, illetve fenntartásában, mivel akadályozza a zsír lerakódását a szervezetben. Ez a hatás különösen nők esetében érvényes - de szintén csak akkor, ha az italfogyasztás rendszeres, de mértékletes. Napi egy pohár, azaz nagyjából 1,5 dl vörösbor az ajánlott mennyiség.

Kinek tesz jót napi egy pohár bor? Régóta tudjuk, és napjainkban is egyre több kutatás igazolja a vörösbor mérsékelt fogyasztásának szív- és érrendszert védő hatását, ám kellemetlen tüneteket is okozhat, lássuk, kiknél és miért .

Hangulatjavító

Egy norvég kutatás szerint a mértékletes borfogyasztóknál ritkábban alakul ki depresszió, mint azoknál, akik sokat isznak, vagy akik egyáltalán nem fogyasztanak alkoholt. Egy olasz kutatásból pedig az derült ki, hogy bizonyos vörös szőlőfajták magas koncentrációban tartalmaznak a melatonin nevű alváshormonhoz hasonló hatású anyagot - ezért egy kevéske vörösbor abban is segíthet, hogy jobban aludjunk.

Forrás: rodalewellness.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +35 °C
Minimum: +16 °C

A szinte zavartalanul napos időt követően a késő délelőtti, déli óráktól délután főként az északnyugati, északi tájakon már egyre jobban szűrheti a napsütést az északnyugat felől felvonuló magasszintű felhőzet. Az Észak-Dunántúl fölé emellett gomolyfelhők is sodródhatnak, de ott is inkább csak a határvidéken fordulhat elő egy-egy zápor, esetleg zivatar. Másutt nem lesz csapadék. Napközben az északnyugati vidékeken időnként megélénkülhet a délies irányú szél, másutt többnyire gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás.Délután általában 32 és 37, késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.