Kerüljék a gyümölcslét a cukorbetegségre hajlamosak!

Egy nemrég "világra hozott" kutatási anyag szerint nők esetében a legjobb mód a kettes típusú cukorbetegség elkerülésére a sok leveles zöldség és friss gyümölcs fogyasztása. A gyümölcsleveket azonban jobb, ha elkerülik a cukorbetegségre hajlamosak.

Cukorbetegség

A napi háromszori gyümölcs illetve zöldségfogyasztás (elsősorban leveles zöldségek-spenót, káposzta) jelentősen csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyeit-derült ki a 71346 nő részvételével készült kutatásból, amely során 18 évig kísérték figyelemmel az önkéntesek állapotát.

"Persze ez sem megoldás mindenre - nyilatkozta Dr. Lydia A. Bazzano, a Tulane Egyetem Közegészségügyi és Trópusi Betegségekkel Foglalkozó Osztályának munkatársa - Ha mellette egyfolytában édességet eszünk, cukros italokat és tésztaféléket eszünk és még genetikai hajlamunk is van a cukorbetegségre, akkor ez sem fog megmenteni tőle. A megfelelő étrend csak egy része a megelőzésnek."

A megfigyelt 71346 nőből a kutatás ideje alatt összesen 4529-nél alakult ki kettes típusú cukorbaj. Az adatok szerint a napi háromszori zöldség és gyümölcsfogyasztás mintegy 18 százalékkal csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Ugyanakkor a gyümölcslé fogyasztása 18 százalékkal növeli a cukorbaj kockázatát. "A gyümölcslé rengeteg cukrot tartalmaz, és folyékony formájának köszönhetően igen gyorsan felszívódik, ezáltal a szervezet hirtelen jut igen nagy mennyiségű cukorhoz, amelynek a lebontása megterhelő - nyilatkozta Dr. Bazzano - A 100 százalékos gyümölcsleveknél már jobb a helyzet, de cukortartalmuk ezeknek is igen magas."

Az Egyesült Államokban a cukorbetegség igen nagy egészségügyi problémát jelent már a fiatal felnőttek körében is. "Az eddig az ötvenes-hatvanas éveikben járó idősekre jellemző betegség egyre gyakoribb a 20-30 évesek körében - nyilatkozta Dr. Joyce Lee a Michigani Egyetem Gyermekkórházának orvosa - Az ilyen korban kifejlődött cukorbetegség rengeteg komplikációt okozhat a későbbiekben, és sajnos a jelentősen megrövidült várható élettartammal is számolni kell."

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.