A kávé így hat a májra

A kávé és a gyógyteák rendszeres fogyasztása segít megelőzni a krónikus májbetegség kialakulását - állítja a legújabb tanulmány.

A kávé és a gyógyteák jótékony hatásait számos tanulmány igazolta már, holland tudósok azonban a közelmúltban megállapították: ezek a népszerű italok segíthetnek megakadályozni a májfibrózist vagy a krónikus gyulladás okozta problémákat.

Mire jó a kávé? Ébredés után az első gondolata egy jó csésze kávé vagy tea? Nincs egyedül: a koffeintartalmú italokat tömegesen fogyasztjuk napi szinten, hogy éberebbek legyünk, hogy jobban tudjunk koncentrálni, vagy éppen hogy kevésbé érezzük fáradtnak magunkat. Hogy mire jó ez a népszerű ital, arról bővebben az alábbi cikkünkben írtunk!

Májvédő hatása lehet

Az elmúlt évtizedekben az egészségtelen étkezésnek és a mozgásszegény életmódnak is köszönhetően világszerte megnőtt bizonyos megbetegedések előfordulása. A feldolgozott élelmiszerek és a cukrokban gazdag, ám tápanyagokban szegény ételek fogyasztása miatt túl sok zsír halmozódik fel a májban , amely így nem tudja megfelelően elvégezni a méreganyagok kiválasztását.

Májunkat is védheti a kávé és a gyógytea rendszeres fogyasztása
Májunkat is védheti a kávé és a gyógytea rendszeres fogyasztása

Ezúttal a kávé és bizonyos teák hatását vizsgálták meg holland szakemberek egy 2400 embert bevonó tanulmányban. A résztvevők mindegyike 45 év feletti, akiket általános orvosi vizsgálat alá vetettek, kiemelt hangsúllyal vizsgálva a hasi területet és a májat. Kitöltöttek továbbá egy kávé- és teafogyasztásra vonatkozó kérdőívet is, amelyből az is kiderül, hogy például növényi, zöld vagy fekete teát fogyasztanak-e legszívesebben.

A kutatók úgy tapasztalták, hogy a rendszeres kávéfogyasztók között jelentősen alacsonyabb a májbetegségek előfordulásának aránya, függetlenül attól, hogy milyen környezetben élnek és életmódot követnek. Ugyanez igaz a teafogyasztásra is, amely a májbetegség okozta hegesedést gátolja meg. "Az olyan könnyen elérhető és olcsó árucikkek, mint a kávé és tea ideális megoldást nyújthatnak a májbetegségek visszaszorítására világszerte" - mondta el a kiértékelést követően a kutatást végző Dr. Louise Alferink.

Egyelőre a gyógyhatás pontos mechanizmusa még nem ismert, a kutatók azonban feltételezik, hogy a kávé antioxidáns hatást fejt ki a szervezetre. További kísérleteket végeznek el ezért a későbbiekben a két italfajta májra és összességében az egészségre gyakorolt hatásait vizsgálva. A tanulmány eredményeit a Journal of Hepatology című szaklapban tették közzé júniusban.

Forrás: WebMD

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól, estétől az északkeleti tájakon számíthatunk egyre több helyen erős, esetleg viharos lökésekre. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.