Megvéd a melanomától az A-vitamin

Régóta tudjuk, hogy az A-vitamin elengedhetetlen a bőr szépségének megőrzéséhez, most viszont egy új kutatás azt is kiderítette, hogy az egészségéhez is nagyon fontos lehet!

Azok az emberek, akik A-vitamint szednek, kisebb eséllyel lesznek melanomások - írja egy új tanulmány. Az A-vitamin egyik összetevője, a retinol védelmet nyújthat a halálos bőrrák ellen, ugyanakkor túl nagy mennyiség bevétele mellékhatásokat idézhet elő.

"Arra jöttünk rá, hogy az A-vitamin nagyobb védelmet nyújthat, mint egy multivitamin" - mondta a kutatás vezetője, dr. Maryam Asgari, kaliforniai bőrgyógyász. "Ugyanakkor egyelőre nem tanácsolom az embereknek, hogy azért szedjék a vitamint, hogy elkerüljék a melanoma kialakulását."

Asgari és kollégái egy közel 70.000 ember részvételével készült felmérés adatait elemezték. Az ötéves követési időszak alatt 566 embernél alakult ki melanoma. Az A-vitamint, illetve retinolt étrend-kiegészítő formájában szedőknél 40 százalékkal alacsonyabb volt a bőrrák kialakulásának esélye. Az A-vitaminban gazdag étrendnél ugyanakkor nem találtak hasonló összefüggéseket, és arra sem talátak egyértelmű magyarázatot, hogy miért védheti a bőrt a retinol.

Korábbi állatkísérletek során azonban azt találták, hogy a retinol csökkentheti a tumorok nagyságát és meg is hosszabbította a melanomás egerek élettartamát.

"Ahhoz, hogy valóban javasolni tudjuk a retinol szedését, kísérleteket kellene végeznünk. Több adatra lenne szükségünk ahhoz, hogy valóban alá tudjuk támasztani a vitamin jótékony hatását" - mondta dr. Asgari. A tanulmány a Journal of Investigative Dermatology című szaklapban jelent meg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.