Újabb titok derült ki a mediterrán konyháról

A mediterrán diéta szervezetre gyakorolt jótékony hatása közismert, hiszen nagy mennyiségen használ fel gyümölcsöket és zöldségeket, míg a vörös húsokkal és a tejtermékekkel óvatosan bánik. Egy kínai kutatás szerint azonban ezen túlmenően is van egy fontos előnye ennek az étrendnek.

A mediterrán konyha gazdag magnéziumforrás, márpedig ez az ásványi anyag jelentősen képes csökkenteni egyes súlyos betegségek kialakulásának kockázatát - írja cikkében a dailymail.co.uk .

Távol tartja a diabéteszt

Az 1999 és 2016 közötti időszak 40 tanulmányának adataival elvégzett kutatás arra az eredményre jutott, hogy azok körében, akik elég magnéziumot visznek be a szervezetükbe, 10 százalékkal kisebb a szívkoszorúér-betegség, 12 százalékkal a stroke és 26 százalékkal a 2-es típusú cukorbetegség előfordulásának valószínűsége.

A mediterrán étrend számos alapanyaga nagy mennyiségben tartalmaz magnéziumot
A mediterrán étrend számos alapanyaga nagy mennyiségben tartalmaz magnéziumot

A napi ajánlott beviteli mennyiség férfiak esetében 300, nők számára pedig 270 milligramm. A fejlett országokban a férfiak 16 és a nők 11 százaléka küzd magnéziumhiánnyal, a tinédzserek közül pedig minden második fiatal nem fogyaszt elég magnéziumot .

Fontos a változatosság

A leveles zöldségekben, a diófélékben, a teljes kiőrlésű gabonákban, a húsokban és halakban egyaránt megtalálható ez az ásványi anyag, akárcsak a babban és a kakaóban.

Milyen fortélyokat vetnek be a mediterrán népek étrendjük kialakítása során? Részletek itt.

Fontos megjegyezni, hogy bár ezek az élelmiszerek aránylag nagy mértékben tartalmaznak magnéziumot, a napi szükségletünket azonban nehéz teljesíteni, ha csak egyfélét fogyasztunk közülük. A legjobb, ha a kellő bevitel érdekében a különböző alapanyagokat minél változatosabban variáljuk és kombináljuk egymással - hívta fel a figyelmet dr. Fudi Wang, a tanulmány vezető szerzője, a Csöcsiang Egyetem professzora.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul, míg késő estére 18 és 25 fok közé hűl le a levegő. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.