Meglepő hatása van napi 2-3 kávénak

Napi 2-3 csésze kávénak jelentős egészségügyi előnyei lehetnek. Sokak kedvenc reggeli itala akár arra is kihathat, hogy a fogyasztója meddig él.

Csökkenhet a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata, valamint a korai elhalálozás veszélye is, ha napi szinten megiszunk több csészényi kávét – állítja egy tanulmány. Ausztrál tudósok szerint ráadásul ezt az előnyt azok is kiélvezhetik, akik koffeinmentes vagy instant kávét fogyasztanak.

12 év tapasztalataira alapozzák állításukat

A kutatásban 450 ezer, 40 év feletti személy egészségi állapotát követték nyomon több mint 12 éven keresztül, az Egyesült Királyság biobankjának adatait felhasználva. A vizsgálati időszak kezdetén a résztvevők közül senki sem szenvedett szív- és érrendszeri betegségben. A tudósok leginkább az emberek kávéfogyasztási szokásaira koncentráltak.

kávé, kávézás
A kávé akár arra is kihathat, hogy meddig élünk. Fotó: Getty Images

Több mint egy évtized feljegyzései alapján a kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a kávét nem fogyasztó személyekhez képest a rendszeres kávéivóknál kisebb eséllyel alakulnak ki szív- és érrendszeri problémák, és a korai elhalálozás is ritkább a körükben. A tanulmány szerint a halálozási kockázat akkor csökkent a legnagyobb mértékben, ha az alanyok naponta 2-3 csészényi kávét ittak meg. A napi 1-5 adag kávé pedig jelentősen csökkentette a szívritmuszavarok fellépésének valószínűségét.

A tea az egészséges étrend részének tekinthető, és a teázók várható élettartama akár egy kicsit hosszabb is lehet, mint azoké, akik nem isznak teát – állapította meg egy nagyszabású amerikai kutatás.

Őrölt vagy instant? Mindegy

Az idő előtti elhalálozás kockázatának csökkenése független volt attól, hogy milyen típusú – koffeines vagy koffeinmentes, őrölt vagy instant – kávét fogyasztottak az érintettek. A lényeg a rendszeres, napi szintű kávéfogyasztás volt. A tudósok ezt azzal magyarázták, hogy ezt az előnyös hatást nem a koffeinnek köszönhetik a kávéfogyasztók, hanem a kávébabban megtalálható vegyületeknek. A szívritmuszavar kialakulásának esélyét azonban csupán az őrölt és az instant kávé tudta egyértelműen csökkenteni – a koffeinmentes ital tehát ebben az esetben nem rendelkezik „védőhatással”.

Az eredmények összességében azt sugallják, hogy az őrölt, instant vagy koffeinmentes kávé mérsékelt fogyasztása az egészséges életmód részének tekinthető – mutatott rá Peter Kistler, a tanulmány szerzője.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.