Károsíthatja a veséket, ha edzés után üdítőt iszunk

Edzés után legurítani egy-két pohár hideg italt mindig jól esik, ugyanakkor nem mindegy, hogy ilyenkor mit iszunk. Egy friss kutatás szerint ugyanis az üdítők tovább dehidratálják a szervezetet és a vesék működését is megzavarhatják.

A különböző üdítőitalokat, amelyeknek meglehetősen nagy a fruktóztartalma, és amelyekben koffein van, valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, hiszen világszerte igen népszerűek. Számos kutatás bizonyította már, hogy az elhízás és a cukorbetegség kialakulását is megnöveli a fogyasztásuk, és most egy újabb tételt lehet hozzáadni ahhoz a képzeletbeli listához, amely az üdítőitalok káros hatásait gyűjti össze.

A szénsavas üdítőitalok rendkívül népszerűek, és nagyon sokan naponta fogyasztják ezeket - sőt talán függőségről is beszélhetünk esetenként. Azonban, ha le tudunk mondani az üdítőkről, sok pozitív változást beindíthatunk a szervezetünkben. Miért éri meg leállni ezekkel az italokkal? Kattintson!

Ezért rossz a cukros üdítő edzés után

Amikor edzünk és jól kimelegszünk, csökken a vesékbe áramló vér mennyisége, ami segít a vérnyomás szabályozásában - ez teljesen normális fizikai reakció, ami semmilyen kárt nem okoz. Ugyanakkor klinikai körülmények között kiderült, hogy a véráramlás hirtelen csökkenése a vesékben akár károsodást is okozhat, mivel ilyenkor a szövetekbe jutó oxigén mennyisége is lecsökken. A Buffalo Egyetem kutatása szerint pedig ugyanilyen károsodást okozhat az is, ha cukros üdítővel oltjuk a szomjunkat sportolás után.

Károsíthatja a veséket, ha edzés után üdítőt iszunk
Nem érdemes edzés után cukros üdítőket választanunk

Ez a szokás sajnos meglehetősen gyakori nemcsak a sporttevékenységet, hanem a magasabb hőmérsékletű közegben fizikai munkát végzők körében is. Éppen ezért azt is megvizsgálták, hogy utóbbiak mire számíthatnak. Alapos, több héten át tartó vizsgálódás után a szakemberek arra jutottak, hogy akár edzés vagy fizikai munka közben, akár utána fogyasztunk (cukros) üdítőket, azok nem rehidratálnak, azaz nem pótolják az izzadással elvesztett folyadékot. Éppen ezért ezekben a helyzetekben a legkevésbé sem nevezhetők ideális szomjoltónak, és a vesékre is extra terhelést rónak.

Sima vízzel járunk a legjobban

A kutatók szerint további vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy az üdítőivás hosszabb távú hatásait is pontosan kielemezzék - de az egészen biztos, hogy akár aerobic óra, akár intenzív kerti munka után vagyunk, minden szempontból akkor járunk a legjobban, ha sima vízzel vagy cukor nélküli limonádéval osztjuk a szomjunkat.

Forrás: medicalnewstoday.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.