Pokoli egyszerű a ragyogóan szép bőr titka

A szakértők szerint napi legalább három adag zöldség és gyümölcs fogyasztása már néhány hét múlva ugyanazt az egészséges ragyogást adja a bőrünknek, mint a napozás.

A St. Andrews Egyetem pszichológusai azt vizsgálták, milyen hatással van a zöldség- és gyümölcsfogyasztás a bőrszín érzékelésére. A kutatási időszakban fényképeket készítettek a résztvevő nők és férfiak bőréről, hogy elemezni tudják annak színárnyalatát. Az eredmények azt mutatták, hogy a nagyobb mennyiségű zöldség- és gyümölcsfogyasztás a természetes vörös és sárga bőr színárnyalat elmélyülését eredményezte. Számításaik szerint már napi 2,9 adag zöldség és gyümölcs hat hétig történő fogyasztása elég ahhoz, hogy valaki egészségesebben nézzen ki, napi 3,3 adag pedig egyenesen vonzóbbá teszi őket. A második kísérletben arra kérték a résztvevőket, hogy ítéljék meg a fényképeken bemutatott arcok vonzerejét. A legvonzóbbaknak az "egészségesen ragyogó" bőrű embereket tartották.

Az eredmények a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett kampányolók malmára hajthatja a vizet, akik mostantól arra hivatkozhatnak, hogy az ilyen élelmiszerek nem pusztán egészségesek, hanem szebbé is varázsolják fogyasztóikat.

"Az lenne a legjobb, ha széles körben népszerűsíteni lehetne eredményeinket, hogy minél többen átváltsanak a veszélyes, gyakran túlzásba vitt ultraibolya sugárzásról (vagyis a mértéktelen napozásról) az egészségesebb étrendre, ami a kutatásunk szerint hatékonyabb módja a szépség növelésének" - összegezte a kutatás vezetője, Dr. Ross Whitehead.

A szóban forgó kedvező hatásért egyébként a karotinoidok , vagyis a zöldségek és gyümölcsök élénk színét adó vegyületek felelnek. Karotinoidok az emberi bőr összes rétegében is előfordulnak. Több száz karotinoidot ismerünk, de leginkább a béta-karotint és a likopint kutatják a szakértők, amelyek számos egészségügyi előnnyel összefüggésbe hozhatók. A retinában lévő karotinoidok például a szemünket védik.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.