A dió csökkenti a szívbetegség kockázatát

A legfrissebb kutatási eredmények szerint a diófélék rendszeres fogyasztása számos pozitív hatással jár.

A szív-érrendszeri egészség mellett többek között a vese működésére, a diabéteszre, a kognitív működésre, az érelmeszesedésre, a metabolikus szindrómára és a gyulladásos biomarkerekre is jótékony hatást gyakorolnak.

A kutatók azt is hangsúlyozták, hogy a tudományos bizonyítékok szerint a diófélék fogyasztása nem növeli a hízás kockázatát, ugyanakkor a létfontosságú tápanyagok kiváló forrásaként szolgálnak. A nemzetközi Dió és Szárított Gyümölcs Tanács arról számolt be, hogy öt neves kutató mutatta be eredményeit a nemrég megrendezett Nuts in Health and Disease című konferencián.

A Predimed kutatása azt mutatta, hogy egy maréknyi dióféle (15 gramm dió, 7,5 gramm mogyoró és 7,5 gramm mandula) 28 százalékkal csökkenti a szív-érrendszeri megbetegedések (szívinfarktus, stroke és kardiovaszkuláris eredetű halálozás) gyakoriságát.

Szívünknek is jók a diófélék

Dr. Mònica Bulló, az Epirdem program vezetője arról számolt be, hogy a pisztácia rendszeres fogyasztása közvetlen hatást gyakorol a 2-es típusú diabétesz előfordulásának csökkenésére.

Frank Hu, a Harvard Egyetem professzora a diófélékre és a krónikus betegségekre gyakorolt hatásukra vonatkozó kutatás bemutatásával azt bizonyította, hogy a diófélék fokozott mennyiségű (legalább heti ötszöri) fogyasztása a szív-érrendszeri megbetegedések 30 százalékos csökkenésével hozható összefüggésbe.

Linda Tapsell, az ausztrál Wollongong Egyetem professzora pedig arról számolt be, hogy a diófélék nagyobb mennyiségű fogyasztása nem hozható összefüggésbe a hízás fokozott kockázatával, és mindenkinek azt javasolja, hogy bátran illesszék be a dióféléket étrendjükbe az elhízás és más krónikus betegségek megelőzése érdekében.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.