Veszélyes, ha kevés sót eszünk

Egy nagy vitát keltő friss kutatás szerint, ha naponta kevesebb, mint 3 gramm só jut a szervezetünkbe, akkor ugyanúgy megnő a szívproblémák kialakulásának esélye, mint azoknál, akik túl sok sót fogyasztanak, és emiatt magas a vérnyomásuk.

Andrew Mente, a McMaster University professzora szerint nagyon fontos, hogy a bevitt só mennyisége kiegyensúlyozott legyen, nem szabad se túl sokat, se túl keveset fogyasztani belőle.

Természetesen az American Heart Association (Amerikai Szívtársaság) azonnal össztűz alá vette Mente tanulmányát, tudományos társaság ugyanis napi 1500 milligrammban határozza meg a maximum sóbevitelt. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint pedig a napi 5 grammnál több só okoz egészségügyi gondokat.

A kevés sófogyasztás is okozhat egészségügyi gondokat

A felmérések azt mutatják, hogy az USA lakossága például átlagosan napi 3400 milligramm sót fogyaszt, de Mente úgy véli, ez a mennyiség csak azoknak jelent problémát, akiknek magas a vérnyomásuk . Esetükben a só túlzott mértékű bevitele miatt 23 százalékkal nagyobb az esély a szívroham vagy a stroke kialakulására. Míg a túl kevés só fogyasztása 26 százalékkal növeli a szívroham vagy a stroke kockázatát azoknál, akiknek normális a vérnyomása, és 34 százalékkal azoknál, akiknél ez az érték emelkedett vagy kóros (azaz 140/90 Hgmm felett van).

A só szervezetünk számára elengedhetetlen anyag, ám túl nagy mennyiségű bevitele súlyos problémákat okozhat, hiszen általa megnő a vérnyomás, így a szív-és érrendszeri betegségek kockázata. Részletek!

Mente szerint a lakosság nagy része megfelelő mennyiségű sót visz be a szervezetébe, és akiknek nem túl magas a vérnyomása, azoknál az sem gond, ha valamivel többet esznek az ízfokozóból. Tény, hogy a sok só képes túlterhelni a szívet, de Mente úgy véli, a túl kevés sem tesz jót, mert akkor aktiválódik a szervezet renin-angiotenzin-rendszere, ami a vérnyomást és a folyadékegyensúlyt szabályozza.

Mente és kollégái 133 ezer adatait vizsgálták át, mire előálltak megállapításukkal.

Forrás: usnews.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.