Tej kell a fiataloknak és a felnőtteknek is!

A tejtermékek előnyösebbek a kalcium karbonátnál a csontnövekedés és csonterő serkentésében - derítette ki a Purdue Egyetem vizsgálata.

A vizsgálat során megnézték, a kalcium és más tápanyagok milyen hatást gyakorolnak a csontnövekedésre. Kiderült, hogy 9 és 18 éves kor között napi 1 300 mg kalciumra van szükség az optimális csontnövekedéshez. Ez 4 csésze tejjel vagy joghurttal, vagy ennek megfelelő mennyiségű sajttal egyenlő. 9 éves kor után főként a korosztály nyomására a kalcium igény és a bevitel közötti rés megnő - olvasható a Medipress hírügynökség oldalán.

Egy kísérletben az állatok egyik csoportja 10 héten át tejtermékeket kapott, a másik pedig kalcium karbonátot. Kiderült, hogy a csonterősség és -sűrűség méréskor 8 százalékkal magasabbak voltak az értékek a tejet fogyasztó csoportban, tehát a tejből jobban hasznosult a kalcium" - közölte Connie Weaver táplálkozástudományi professzor.

"Előnyösebbnek találtuk a tej vagy tejtermékek fogyasztását a csontnövekedés időszakában a kalcium karbonáthoz képest, és úgy tűnik, védő hatásuk is van a későbbi élet során" - közölte Weaver.

CsontritkulásA csontsűrűség a harmincas éveink környékén éri el csúcspontját, ezért kiemelten fontos, hogy a fiatal felnőttek elegendő kalciumot, fehérjét és D-vitamint vegyenek magukhoz tejtermékek formájában, hogy megelőzzék a csontritkulás későbbi kialakulását.

A kalcium és a tejtermékek fontos szerepet játszanak az egészségmegőrzésben és a krónikus betegségek megelőzésében is.

A tej alkotórészei bioaktív (egészségvédő) anyagok, melyek védik az emberi szervezetet, hozzájárulnak a harmonikus életműködéshez, vagyis a jó életminőséghez. A benne lévő fehérje (kazein és savófehérje) immunerősítő hatású, gátolja az érelmeszesedést és a vérrögképződést. A tejcukor a tejsavbaktériumok kizárólagos tápláléka, amelyek hozzájárulnak az emésztőrendszerünk egészségéhez: a vastagbélben gátolják a mérgező, rákkeltő anyagok működését, szaporodását. A tejzsírok ideális arányban tartalmaznak omega-6 és omega-3 zsírsavakat, és jelentős mennyiségű növekedést serkentő, bőrregeneráló, a vérszegénység ellen ható, antioxidáns hatású A-, E-, és többfajta B-vitamin lelhető fel bennük.

A zsírszegény tej és tejtermékek kiváló kiegészítői lehetnek a legszigorúbb diétának is. Sőt, fogyasztásuk különösen ajánlott ebben, a szervezet számára igen megterhelő időszakban, hiszen segítségükkel vitamin- és ásványi anyag készletünket egészséges, kímélő ételekkel tölthetjük fel.

Ha többet akar tudni az egészséges tejfogyasztásról és a hazai tejről, akkor nézze meg a www.tejbar.hu oldalt!

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Általában felhőtlen idő várható csapadék nélkül. Az északias szél általában mérséklődik, de hazánk keleti harmadán továbbra is nagy területen élénk marad.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 12 és 18 fok között várható, több fokkal alacsonyabb a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg kissé magasabb értékeket a nagyobb városokban, vízpartokon mérhetünk. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.