Napi 40 gramm gabona segít megelőzni a súlygyarapodást

Közel negyven évig, három generáción át vizsgálta egy amerikai kutatócsoport a teljes kiőrlésű termékek egészségre kifejtett hatását. A megfigyelések kimutatták, hogy napi 40 gramm teljes kiőrlésű gabona bevitele fél kilogrammal csökkentheti az idő előrehaladtával jelentkező testtömeg-gyarapodást. A Nestlé svájci kutatásai is alátámasztották, hogy a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata is csökkenthető, ha tudatosan és következetesen teljes kiőrlésű gabonafélék kerülnek az asztalunkra. Lényeges hangsúlyozni, hogy mindezek mellett akkor érhetünk el tartós sikereket, ha kiegyensúlyozott táplálkozáson és mozgáson alapuló életmódra is törekszünk. A most nyolc országban - köztük Magyarországon is - elindított Flat Belly, azaz "Lapos has" elnevezésű program épp erre kívánja felhívni a figyelmet.

Azok a felnőttek, akik teljes kiőrlésű ételeket, így például zabkását, gabonapelyhet, barna kenyeret, barna rizst és teljes kiőrlésű gabonából készült tésztaféléket fogyasztottak, azoknál úgy találták, hogy belső szervek közötti zsírszövetük 10,1 százalékkal alacsonyabb volt, mint azoknál, akik ezeket táplálkozásukból mellőzték. A bostoni egyetem Framingham Heart Study elnevezésű kutatása 1971-ben 5124 felnőtt bevonásával indult, és a szakemberek három generáción át, egészen 2008-ig vizsgálták a teljes kiőrlésű termékek fogyasztásának hatását.

A bostoni kutatók megállapították, hogy napi háromszori teljes kiőrlésű gabonaétel fogyasztásával csökkenhet a testsúly és a zsírszövetek aránya is, különösen a hasi, deréki zónákból, ami az elhízásból adódó anyagcsere-betegségek egyik jelentős faktora a belső szervek elzsírosodása miatt. A kutatás részeként egy 8 éven át tartó periódusban azt is megfigyelték, hogy napi 40 gramm teljes kiőrlésű gabona bevitele fél kilogrammal csökkentette a testtömeg-gyarapodást. Kiderült, hogy azok a 12 év feletti nők, akik teljes kiőrlésű termékeket fogyasztottak, kisebb tömegnövekedéssel számolhattak az évek során.

A Nestlé lausanne-i tudományos kutató központjában - ahol mintegy 50 nemzet több mint 300 tudósa dolgozik - folyamatosan végeznek kutatásokat a teljes kiőrlésű gabonákkal kapcsolatban. Ezek alapján kimutatható, hogy a klasszikus szív- és érrendszeri betegségek azzal is összefüggésbe hozhatóak, hogy milyen gabonaféle kerül az asztalra. "Egy két hétig tartó teljes kiőrlésű diétát követően csökkenhet az LDL-koleszterinszint és ezzel egyidejűleg a szív- és érrendszeri betegségek kockázata" - összegezte Tóth Tímea, a cég dietetikusa.

Az élelmiszeripari cég a nemzetközi és saját kutatásait figyelembe véve, a kiegyensúlyozott táplálkozás szakértőjeként most elindítja a Flat Belly, azaz "Lapos has" programját, mely a kiegyensúlyozott életmódra kívánja felhívni a figyelmet. A program internetes oldalán számos tipp olvasható a kiegyensúlyozott táplálkozással és testmozgással kapcsolatban.

Web: www.flatbellyprogram.com/hu

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól, estétől az északkeleti tájakon számíthatunk egyre több helyen erős, esetleg viharos lökésekre. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.