Az eper eddig nem ismert hatása

Az eper rendszeres fogyasztása csökkentheti a vastagbélgyulladás mértékét és enyhítheti a tüneteket.

Csökkentheti a vastagbélgyulladást az eper napi fogyasztása - közölte a világ legnagyobb nonprofit tudományos szervezete, az Amerikai Kémiai Társaság (ACS). A 158 ezer tagú szervezet szerint napi kevesebb mint egy csészényi eper segíthet a vastagbélgyulladás vagy a gyulladásos bélbetegség (IBD) csökkentésében, amely súlyos hasmenést és kimerültséget okozhat.

Eper: a legegészségesebb gyümölcs Az eper nemcsak ízletes finomság, de segít megőrizni szívünk egészségét, memóriánk frissességét, sőt bizonyos daganatok kialakulását is segíthet meggátolni. Kattintson !

Az eperfogyasztás így hat a gyomorra

Az Amhersti Massachusetts Egyetem (UMass Amherst) kutatócsapata négy egércsoporttal végzett kísérleteket: az egyes csoportok különböző mennyiségű eperport kaptak, így vizsgálták a szakértők a gyümölcs hatását a bélgyulladásra. Arra az eredményre jutottak, hogy a teljes eperszemek fogyasztása akkora napi adagban, amely az embereknél háromnegyed csészényinek felel meg, már jelentős mértékben csökkenti az IBD-ben szenvedő egerek olyan tüneteit, mint a jelentős testsúlycsökkenés és a véres hasmenés.

Az eperfogyasztásnak számos pozitív hatása van az egészségünkre
Az eperfogyasztásnak számos pozitív hatása van az egészségünkre

Az eper rendszeres napi fogyasztásának pozitív hatásai között megfigyelték azt is, hogy helyreállította az IBD-vel diagnosztizált egerek egészségtelen mikrobiom -összetételét. Az IBD hatására ugyanis növekszik a káros baktériumok és csökken a jótékonyak szintje a vastagbélben. A tudósok tovább folytatják kutatásaikat, hogy az eper hatását az IBD-vel küzdő pácienseknél is kimutathassák.

A sokak által gyakorolt ülő életmód, illetve a mai étkezési szokások - a cukorban, állati zsírokban gazdag, de rostokban szegény étrend - elősegítik a vastagbélgyulladás kialakulását és növelik az IBD kockázatát - mondta a tanulmányt vezető Hang Xiao, a UMass Amherst munkatársa. Az amerikai Járványügyi Központ (CDC) szerint az Egyesült Államokban mintegy hárommillióra tehető az IBD-vel élő felnőttek száma. Az ilyen betegeknél nagyobb a végbélrák kialakulásának kockázata.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.