A világ legerősebb chilije így hat a testre

HáziPatika

Súlyos fejfájással került kórházba a világ legerősebb chilijét elfogyasztó férfi egy chilievő verseny után.

Mi az az RCVS?

A 34 éves férfi a Carolina Reaper nevű chilifajtából fogyasztott egy New York állambeli versenyen. A "pusztító fájdalommal járó"fejfájása következő napokban jelentkezett nála - írta a BBC hírportálja. Esetét bemutatták a BMJ Case Reports című szaklapban mint az első olyan alkalom, amelynél a fejfájás kapcsolatba hozható a chilipaprika fogyasztásával.

Carolina Reaper, a világ legerősebb chilipaprikája
Carolina Reaper, a világ legerősebb chilipaprikája

A férfit ellátó orvos felhívta a figyelmet arra, hogy azonnal orvoshoz kell fordulni, amint valaki chilipaprika evését követően hirtelen fejfájásrohamokat tapasztal. A rohamszerű fejfájást az agyba vért szállító erek hirtelen összeszűkülése okozta, ezt a tünetegyüttest RCVS-ként, azaz reverzibilis cerebrális vazokonstrikciós szindrómaként ismeri a tudomány.

A sürgősségin kötött ki

A férfinél a paprika evése után közvetlenül öklendezési inger jelentkezett. A következő napokban súlyos nyaki fájdalmat tapasztalt az egész testét legyengítő fejfájásrohamokkal, melyek alkalmanként néhány másodpercig tartottak. Fájdalma olyannyira felerősödött, hogy elment a sürgősségi osztályra, ahol különféle neurológiai vizsgálatoknak vetették alá, de minden eredménye negatív volt.

A CT-vizsgálat után megállapították, hogy agyának több artériája összeszűkült, így diagnosztizálták nála az RCVS-t. A szindrómának nincs mindig egyértelmű oka, de jelentkezhet néhány gyógyszerre vagy illegális drogra adott reakcióként is.


A férfi azóta jobban van

Ez volt az első eset, hogy chili fogyasztásával hozták összefüggésbe a szindróma jelentkezését. A cayenne bors fogyasztását korábban már kapcsolatba hozták a hirtelen szívkoszorúér-elzáródással és a szívrohammal.

Az öt héttel később megismételt CT-vizsgálatok szerint a chilit fogyasztó férfi artériái újra normális állapotukba tértek vissza.

Kedves Doktornő/ Doktor Úr! Évek óta hajlamos vagyok a petefészekcisztára, négy évvel ezelőtt műtétem is volt. 3,5 évig fogamzásgátlót szedtem, de 45 éves elmúltam és az orvosom leállította a gyógyszer szedését. A gyógyszer elhagyásától 9 hónap telt el. Április hónapban még nem volt ciszta, de most 4 X 4 cm cisztám van. A honlapon való böngészés kapcsán találtam az indonal kapszulát, melyet elkezdtem szedni. Jelenleg még zöldkávé + chili étrend-kiegészítőt is szedek.Mindkét készítményből 2X1 kapszula naponta. Kérdésem a zöldkávé + chili kapszula befolyásolhatja-e az indonal hatását? Szedhető-e együtt a két készítmény? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Szilvia

Kedves Szilvia! A kérdésére a válaszom:szedhető együtt a két készítmény.Gyógyulást kívánok! kezét csókolom:Dr.Rajnai László

hirdetés
További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+9, +14 °C
Minimum:
-1, +5 °C

Hazánkban csütörtökön délelőtt a ködfoltok fokozatosan megszűnnek, alapvetően napos időre készülhetünk.

Egészséget befolyásoló hatások:
gyenge

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag