A növényi zsírok nagy előnyei

Egy közelmúltban közzétett tanulmány szerint ha étrendünkben az állati zsírokat növényi zsírokra cseréljük, a korai halálozás kockázatát 24-26 százalékkal csökkenthetjük.

A Havard Egyetemen készült tanulmány szerint a növényi zsírok - mint például az olívaolaj vagy az avokádó zsírja - jelentősen csökkentik a korai halálozás kockázatát.

A növényi zsírok jelentősen csökkentik az korai halálozás kockázatát
A növényi zsírok jelentősen csökkentik a korai halálozás kockázatát

Hogyan készült a kutatás?

A kutatók 93 000 férfi és nő adatait gyűjtötték össze összesen - két forrásból: felhasználták egy korábbi, 1990 és 2012 között zajló vizsgálat eredményeit és egy másik, 1990 és 2010 között történt felmérés adatait. Ezek a korábbi vizsgálatok részletes információkat tartalmaztak a résztvevők étrendjéről és egészségi állapotáról, az adatokat pedig az évek során rendszeresen frissítették is.

A gyümölcsök és zöldségek menthetik meg az életünket - részletekért kattintson !

A mostani tanulmány készítésekor a tudósok arra voltak kíváncsiak, hogy milyen hatással van az emberi szervezetre az állati és a növényi eredetű zsírok fogyasztása. Mint mondták, azért kellett tisztázni ezeket a kérdéseket, mert a mai napig egymásnak ellentmondó érvek szólnak mind az egyik, mind a másik típusú étrend mellett.

Állati eredetű zsírokat találhatunk például a vörös húsokban, a halban, a tojásban és a tejben, míg növényi források közé sorolhatjuk az avokádót, az olajos magvakat, a mogyoróvajat, olívaolajat vagy például a szezámolajat.

A növényi zsírok egészségesebbek

Az eredmény szerint a telítetlen növényi zsírok sokkal egészségesebbek, mint a tejtermékekben, a húsokban, valamint a csomagolt készételekben vagy junk foodokban található telített zsírok.

A korábbi adatok feldolgozásával pedig a kutatók arra jutottak, hogy ha az állati zsírokat növényiekre cseréljük, akkor a korai halálozás kockázatát 24-26 százalékkal csökkenteni tudjuk.

Forrás: Daily Mail

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.