Most már hivatalos: a zöld tea okosabbá tesz

A zöldtea-kivonat fokozza az idegsejt-kapcsolatainak hatékonyságát - állítják a szakértők, miután sikerült kimutatniuk, hogy az ital lényegesen javítja a memóriát.

A zöld teát időtlen időt óta az egyik legegészségesebb italként tartják számon, ám a legfrissebb eredmények szerint a tudatra is jó hatással van. A tudósok szerint ugyanis hozzájárul a kognitív funkciók javulásához, elsősorban a rövidtávú memóriáéhoz. Az eredmények alapján demencia és egyéb pszichiátriai zavarok kezelésére is hasznos lehet.

A svájci Bázeli Egyetem munkatársai rávilágítottak, hogy a zöld tea fejleszti az agy idegsejt-összeköttetéseinek hatékonyságát, ennélfogva az azt fogyasztók rövidtávú memóriája mérhetően jobb lett.

Korábbi tanulmányokból már kiderültek a zöld tea pozitív egészségügyi hatásai , ám az ide kapcsolódó idegi folyamatok oka mindezidáig tisztázatlan volt.

Most már hivatalos: a zöld tea okosabbá tesz (Fotó: Europress)

A kísérlet során önkéntesek zöldtea-kivonattal dúsított italt kaptak, majd rövidtávú memória tesztelésére irányuló feladatokat kellett megoldaniuk. Agyi aktivitásukat MRI-vel történő mérése után bebizonyosodott, hogy a falcsonti és az elülső kéregben fokozott működés figyelhető meg.

"Eredményeink alapján feltételezhető, hogy a című szakfolyóiratban jelent meg.

Zöld tea: a teák egyik nagy fajtája, mely Ázsiában a legelterjedtebb. Előállítása során a gyártási folyamatból az oxidáció kimarad, így jön létre a lágy, selymes aromájú sárgás-zöld ital. Gyorsítja az anyagcserét, ezáltal zsírégető hatású. Nem véletlen, hogy egyes ázsiai országokban a zöld teát ételek készítésénél is használják, így csökkentve az elhízás veszélyét. Egy francia kutatás kimutatta, hogy a főétkezések utáni zöld tea fogyasztása havi 1 kg-ot csökkent a súlyunkból. Ezen kívül magas antioxidáns-tartalma miatt megköti a szabad gyököket, késlelteti a sejtek öregedését. Akár a fekete teánál, koffeintartalma igen magas, hosszan tartó éberséget biztosít.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.