Nincs kapcsolat az alkoholfogyasztás és a nyelőcsőrák között

A Gut folyóiratban közzétett új tanulmány szerint a nagymértékű alkoholfogyasztás nem növeli a nyelőcsőrák kialakulásának a kockázatát.

A szerzők tizenegy nemzetközi tanulmány adatait vizsgálták, amelyek összesen 15 ezer résztvevőt és 4600 esetet érintettek. A vizsgálat azt mutatta, hogy a nagy mennyiségű, vagyis a napi legalább hét egységnyi alkoholt fogyasztókban 9,5-szer nagyobb valószínűséggel jelentkezett a nyelőcső pikkelysejtes karcinómája, mint az alkoholt nem fogyasztókban. A kutatók ugyanakkor nem találtak arra utaló bizonyítékot, amely összefüggést mutatna az alkoholfogyasztás mértéke és bármelyik típusú nyelőcsőrák kockázata között.

A nyelőcsőrák a hatodik leggyakoribb daganatos halálok világszerte, amely két fő típusban jelentkezik: pikkelysejtes karcinómaként illetve adenokarcinómaként. Míg azonban a nyelőcső-adenokarcinómás esetek száma az elmúlt három évtizedben számos nyugati országban nőtt, a pikkelysejtes karcinóma visszaesett. A pikkelysejtes változat erőteljes összefüggésben áll az alkoholfogyasztással.

Ráadásul a kevés, vagyis napi fél vagy egy egységnyi alkoholt fogyasztók esetében alacsonyabb volt a nyelőcsőrák kockázata, mint azokban, akik egyáltalán nem fogyasztottak alkoholt, bár az alacsony alkoholfogyasztás egyszerűen az egészséges életmód más tényezőit is jelezheti.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól, estétől az északkeleti tájakon számíthatunk egyre több helyen erős, esetleg viharos lökésekre. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.