Nem a vitamintól lesz a végbéldaganat

A B-vitamin vastagbéldaganat kialakulására gyakorolt hatásával kapcsolatban eddig meglehetősen vegyesek voltak a kutatási eredmények.

A legújabb vizsgálat azt mutatta, hogy a B9 (folsav) , B6 és B12 vitaminokat tartalmazó kombinált kiegészítő nem növeli, de nem is csökkenti a vastagbélrák kockázatát.

Az Egyesült Államokban a lakosság közel 35 százaléka szed rendszeresen B-vitamin tartalmú étrendkiegészítőket, és több millióan fogyasztanak folsavval dúsított gabonapelyheket naponta. Egyes szakértők szerint azonban félő, hogy a B-vitamin kiegészítők szedése esetleg megnöveli a rákmegelőző léziók kockázatát. Más kutatók ugyanakkor éppen az ellenkezőjét, állítólagos rákellenes hatását mutatták ki.

Az egyes vitaminokról ide kattintva tudhat meg még többet! A Harvard Egyetem orvosi karának kutatói dr. Yiqing Song vezetésével a Women's Antioxidant and Folic Acid Cardiovascular tanulmány adatait használták fel kutatásukhoz. A vizsgálat egy kombinált B-vitamin készítményt hasonlított össze inaktív placebóval 5400 olyan nőben, akik a szív-érrendszeri megbetegedések magas kockázatának voltak kitéve. A B-vitamint szedő csoport tagjai nagy dózisú, 2,5 milligramm folsavat, 50 milligramm B6, és 1 milligramm B12-vitamint kaptak naponta. A kutatók ebben a csoportban arra az 1400 nőre összpontosítottak, akik endoszkópos vizsgálaton estek át a kilencéves utánkövetési időszakban. Az eredmények nem mutatták az étrendkiegészítő jelentős hatását a vastagbéldaganat kockázatára.

A kutatás eredményei részletesen a Journal of the National Cancer Institute októberi számában olvashatók. A megnyugtató eredmények ellenére az Amerikai Rák Társaság a vitamintartalmú étrendkiegészítők helyett továbbra is inkább az életmódbeli változtatásokat javasolja inkább a rák megelőzése érdekében. A kutatások azt bizonyítják, hogy a vörös és feldolgozott húsok fogyasztásának csökkentésével, rendszeres zöldség és gyümölcsfogyasztással, testmozgással, az egészséges testsúly megőrzésével és 50 év felett kolorektális szűrővizsgálattal csökkenthető a vastag- és végbéldaganat kialakulásának kockázata.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.